Najbardziej punktualne linie lotnicze na świecie. Dobra pozycja LOT

Według Cirium, firmy zajmującej się analizami ruchu lotniczego, najbardziej punktualną linią lotniczą na świecie jest kolumbijska Avianca. A w Europie niskokosztowa hiszpańska Iberia Express.

Publikacja: 04.01.2024 14:47

Najbardziej punktualną linią lotniczą na świecie jest kolumbijska Avianca

Najbardziej punktualną linią lotniczą na świecie jest kolumbijska Avianca

Foto: Adobe Stock

Według Cirium za rejs punktualny uznawany jest taki, który został wykonany z maksymalnie 15-minutowym odchyleniem od rozkładu.

Na naszym kontynencie na czwartej pozycji znalazł się LOT, który wykonał punktualnie 82,85 proc. z ponad 96 tys. rejsów. Dla przypomnienia polski przewoźnik w I półroczu 2023 roku był najpunktualniejszą linią w Europie. Potem jednak strajki kontrolerów i obsługi na lotniskach, oraz zawirowania pogodowe na południu Europy, a także wojna Hamasu z Izraelem, spowodowały pogorszenie się statystyk. W statystykach za cały 2023 rok LOT wyprzedziły jeszcze — oprócz Iberii Express — także sama Iberia i Austrian Airlines. Na 5. miejscu w Europie, tuż za LOT, znalazł się Norwegian.

Czytaj więcej

Iberia najbardziej punktualna na świecie. LOT wygrywa w Europie

Zeszłoroczny ranking najbardziej punktualnych przewoźników na świecie to wielkie zwycięstwo Kolumbijczyków, którzy w 2022 roku znajdowali się dopiero na 6. pozycji. A mało brakowało, aby trzy lata temu Avianca w ogóle przestała istnieć. Podczas pandemii COVID-19 wystąpiła o ochronę przed wierzycielami, znacznie uprościła swój model biznesowy i wprowadziła bardzo konkurencyjne ceny. - To niewiarygodne czego może dokonać mądra restrukturyzacja – komentował tegoroczny wynik rankingu dyrektor generalny Cirium, Jeremy Bowen.

Jaką linią latać by się nie spóźniać

W Ameryce Północnej najbardziej punktualnym przewoźnikiem okazały się w 2023 roku Delta Air Lines przed Alaska Airlines, w Azji i regionie Pacyfiku — japońska ANA przed JAL, na Bliskim Wschodzie i Afryce — Oman Air i Safair.

Czytaj więcej

KLM najpunktualniejszą linią lotniczą świata

LOT znalazł się także bardzo wysoko w światowym rankingu linii, od których najłatwiej jest uzyskać odszkodowanie za opóźniony czy odwołany rejs. Polski przewoźnik znalazł się na 8. miejscu z wynikiem 7,9 na 10 pozytywnie załatwionych wniosków o odszkodowanie. Najbardziej przyjazne są pod tym względem China Airlines i Brussels Airlines (8,2 na 10), za nimi amerykańskie United Airlines oraz skandynawskie SAS i łotewskie airBaltic (8,1 na 10), potem Qatar Airways oraz Eurowings (8 na 10) i za nimi właśnie uplasował się LOT.

Czarną listę przewoźników, którzy najmniej chętnie rozstają się z pieniędzmi należnymi pasażerom za opóźnienia, otwierają British Airways (1 na 10). Z innych europejskich linii na tej liście są jeszcze Czech Airlines (1,7 na 10) i Vueling (2,3 na 10).

Według Cirium za rejs punktualny uznawany jest taki, który został wykonany z maksymalnie 15-minutowym odchyleniem od rozkładu.

Na naszym kontynencie na czwartej pozycji znalazł się LOT, który wykonał punktualnie 82,85 proc. z ponad 96 tys. rejsów. Dla przypomnienia polski przewoźnik w I półroczu 2023 roku był najpunktualniejszą linią w Europie. Potem jednak strajki kontrolerów i obsługi na lotniskach, oraz zawirowania pogodowe na południu Europy, a także wojna Hamasu z Izraelem, spowodowały pogorszenie się statystyk. W statystykach za cały 2023 rok LOT wyprzedziły jeszcze — oprócz Iberii Express — także sama Iberia i Austrian Airlines. Na 5. miejscu w Europie, tuż za LOT, znalazł się Norwegian.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Transport
Zwalnia koło zamachowe przemysłu. Polska branża motoryzacyjna słabnie
Transport
PKP Cargo musi ograniczyć inwestycje. Problemy finansowe
Transport
Izera dostała nowego prezesa. Ale nie zielone światło dla inwestycji
Transport
Ryanair kusi klientów nowymi promocjami. Trzeba się jednak spieszyć
Transport
Rosną dotacje do elektrycznych aut. Rząd zaskoczył wysokością dopłat
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie. Jak zbudować efektywny HR i skutecznie zarządzać kapitałem ludzkim?