Aktualizacja: 19.02.2025 21:32 Publikacja: 05.12.2023 03:00
Foto: AdobeStock
Rafał Weber, wiceminister infrastruktury, przedstawił w poniedziałek w czasie rady ministrów transportu UE informację o problemach na polsko-ukraińskiej granicy. Nasi przewoźnicy blokują przejścia graniczne z Ukrainą od 6 listopada, bo twierdzą, że tracą rynek przewozów na rzecz ukraińskich firm. Ma to być efektem umowy UE–Ukraina wprowadzonej w maju 2022 roku, która zniosła zezwolenia dla ukraińskich przewoźników. Chodziło o to, żeby usprawnić transport drogowy, który musiał przejąć większość przewozów dóbr z Ukrainy i do Ukrainy z powodu zablokowania przez Rosję portów czarnomorskich. – Przed wojną 37 proc. przewozów między Polską i Ukrainą obsługiwały polskie firmy, teraz tylko 8 proc., a resztę obsługują Ukraińcy. Tak dalej być nie może – powiedział Weber.
Kłopoty z nawigacją przy zakłóconym sygnale GPS oraz przekleństwa w kabinie pilotów spowodowały katastrofę AZAL Airlines - uważa Aleksander Jakowlew, rosyjski ekspert lotniczy. Ani słowa o tym, że samolot został ostrzelany przez Rosjan.
Pociągi na szybkiej linii między Warszawą, Łodzią, Wrocławiem i Poznaniem pojadą 320 km/h, a podróż do stolicy potrwa najwyżej 100 minut. Będzie nowa flota dla LOT, CPK ruszy w 2032 r. – mówi Maciej Lasek, wiceminister infrastruktury.
Rząd Hiszpanii nie patrzy przychylnie na przejęcie przez PFR 40 proc. akcji producenta superszybkich pociągów Talgo. W tej sytuacji polski fundusz nie przedstawi w tej sprawie oferty - podaje w czwartek hiszpańska prasa.
Producenci aut w USA obawiają się ceł na importowane z Kanady i Meksyku towary. Przedstawiciele Forda alarmują, że tego typu działania będą szkodliwe dla sektora i pozwolą zdobyć silniejszą pozycję producentom samochodów z Europy czy Azji.
Ukraiński wywiad opublikował szczegółową listę tankowców rosyjskiej floty cieni wraz z danymi ich kapitanów. Celem jest ochrona międzynarodowych wód przed ewentualną katastrofą ekologiczną i ostrzeżenie biznesu przed współpracą z agresorem.
Fundamenty rzetelnego raportowania zagadnień ESG zgodnie z ESRS oraz wskazanie na istotne zagadnienia praktyczne, które pozwolą na prawidłowe przeprowadzenie procesu identyfikacji koniecznych ujawnień, zbierania danych i raportowania w firmie.
Bruksela wsłuchała się w rolnicze protesty i złagodzi zielone wymogi. Jednocześnie nie może zagwarantować rolnikom utrzymania ich dochodów.
Komisja Europejska obiecuje, że sektor turystyki będzie mógł łatwiej niż dotychczas sięgać po pieniądze unijne. Ma to dotyczyć nie tylko całych krajów członkowskich, ale też pojedynczych przedsiębiorców.
Polska prezydencja w UE doprowadziła do uzgodnienia 16. pakietu sankcji przeciw Rosji. Będzie formalnie zatwierdzony 24 lutego, w 3. rocznicę agresji na Ukrainę.
W badaniu ośrodka Opinia24 dla RMF FM respondentów spytano, czy Polska powinna przyjmować imigrantów relokowanych do naszego kraju z innych państw UE.
Brytyjskie myśliwce Typhoon mogą być wysłane w charakterze sił gwarantujących utrzymanie pokoju na Ukrainie - informuje „The Times”.
Organizacja WWF przyjrzała się klimatycznym deklaracjom Unii Europejskiej i doszła do wniosku, że historyczna odpowiedzialność krajów unijnych za emisje wymaga zdecydowanie większych wysiłków.
Prezydent USA Donald Trump zapowiedział nałożenie ceł w wysokości ok. 25 proc. na import samochodów do USA. Podobne cła mają być też wprowadzone na import chipów i produktów farmaceutycznych.
Nie ma prawnej procedury „wypowiedzenia” Zielonego Ładu. Możemy go ignorować i płacić później kary albo aktywnie zabiegać o zmiany. My wybieramy drugą opcję – mówi wiceminister klimatu i środowiska Krzysztof Bolesta.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas