Aktualizacja: 18.11.2024 17:30 Publikacja: 19.11.2023 14:53
Foto: Bloomberg
Rząd Brazylii poinformował, że złożył w 2022 r. wniosek o przystąpienie do umowy o samolotach cywilnych, a ostatnio 33 kraje WTO zaaprobowały na posiedzeniu w Genewie jego przystąpienie do tej umowy. „Dotychczas Brazylia była jedynie istotnym producentem samolotów i mimo należenia do WTO od początku nie uczestniczyła w tym porozumieniu, podczas gdy główni konkurenci brazylijskich samolotów byli w nim reprezentowani” — cytuje Reuter komunikat z Brasilli. Embraer produkuje samoloty regionalne, dyspozycyjne i wojskowe, jest trzecim producentem na świecie, po Airbusie i Boeingu.
W grudniu 2024 r. zostaną przedstawione szczegóły rozbudowy lotniska Chopina. - Wtedy poinformujemy o przyjętej koncepcji, harmonogramie i kosztach - powiedział PAP Maciej Lasek, wiceminister infrastruktury, pełnomocnik rządu ds. CPK.
Uruchomiono gigantyczny port w Chancay w Peru, największy w Ameryce Płd., zbudowany przez Chiny, które masowo inwestują w Ameryce Łacińskiej. Prezydent Xi Jinping i prezydent Peru, Dina Beluarte uczestniczyli w uroczystej inauguracji olbrzymiego portu (nadal w budowie) przez chińskie firmy w Chancay w prowincji Huaral, 80 km na północ od stolicy kraju, Limy. Jest połączony tunelem z autostradą panamerykańską i ze stolicą kraju..
Lufthansa uzyskała w końcu dostęp do następcy Alitalii, ITA Airways. Włoski resort gospodarki podał, że po trudnych negocjacjach i różnicy zdań co do ostatecznej ceny stronom udało się zawrzeć umowę o kupieniu przez grupę Lufthansy za 325 mln euro 41 proc. udziałów w ITA Airways.
W czym tkwi zagadka, że na lotnisku Ben Guriona w Tel Awiwie nie ma praktycznie zachodnich przewoźników, a w portach przesiadkowych w Europie nie brakuje izraelskich pasażerów? Przecież do większości z nich izraelskie linie nie latają.
Mieszkańcy Europy z jednej strony nadal wierzą, że transformacja energetyczna zabezpieczy dobrobyt następnych pokoleń. Z drugiej jednak strony obawiają się, że koszty ochrony klimatu dotkną ich finansowo. Z badania klimatycznego zleconego przez Fundację E.ON wynika, że Europejczycy popierają transformację, ale oczekują od rządów swoich państw konkretnego planu i większego zdecydowania w działaniu.
Bankowiec Piotr Karnkowski i znany w branży energetycznej prawnik Jerzy Kurella wygrali w konkursach na nowych członków zarządu LOTu. Obaj będą wiceprezesami polskiego przewoźnika.
24 lutego 2022 roku Rosja rozpoczęła pełnowymiarową inwazję na Ukrainę. W nocy z 17 na 18 listopada rosyjska obrona przeciwlotnicza strącała drony lecące w stronę Moskwy.
Grupa ok. 40 adwokatów zwróciła się do Naczelnej Rady Adwokackiej o uchylenie uchwały o wyborze dziekana ORA w Krakowie. Ich zdaniem przy liczeniu głosów i ogłaszaniu wyników doszło do szeregu błędów, które mogą powodować bezprawność tej decyzji.
Hiszpania poczuła się urażona, że jej minister nie weźmie udziału we wtorkowym spotkaniu szefów dyplomacji Polski, Niemiec i Francji z udziałem Włoch.
Fabian Hinz, analityk z Międzynarodowego Instytutu Studiów Strategicznych (IISS), think tanku zajmującego się globalnym bezpieczeństwem, na podstawie analizy zdjęć satelitarnych wykonanych przez Maxar Technologies wyciągnął wnioski co do planów Rosji.
Inflacja bazowa znów powyżej 4 proc., CPI najwyższa w tym roku, a dane i prognozy pozycjonują Polskę wśród krajów z najwyższą dynamiką cen w UE. To jedna strona medalu. Druga: dezinflacja mimo wszystko jest na horyzoncie.
Charles Dumont komponował dla wielu artystów, ale w pamięci pozostanie jako autor piosenki „Non, je ne regrette rien” („Nie, nie żałuję niczego”) nierozerwalnie związanej z największą francuską gwiazdą Edith Piaf.
Polscy naukowcy zbierają pieniądze na misję archeologiczną, w trakcie której zostanie zbadany królewski grobowiec w Egipcie. Potrzeba 250 tys. zł.
Biuro architektonicznie WXCA z Warszawy wygrało w konkursie ULI Global Award for Excellence 2024. Nagrodę zdobył projekt Muzeum Historii Polski w Warszawie.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas