Jak poinformowała służba prasowa ukraińskiego kolejowego przewoźnika w celu zorganizowania połączenia Lwów-Warszawa Ukrzaliznycja przeprowadziła generalny remont toru na odcinku Rawa Ruska-granica państwa. Zakończono także szereg prac mających na celu przygotowanie infrastruktury na stacji Rawa Ruska do wygodnego przemieszczania się pociągów na torach 1435 mm (standard europejski) i 1520 mm (standard sowiecki) oraz operacji granicznych i celnych.
„Dzięki temu możliwe będzie uruchomienie już jesienią tego roku połączenia Lwów-Warszawa z przesiadką pomiędzy dwoma uzgodnionymi pociągami w Rawie Ruskiej, gdzie od ponad 15 lat nie ma transgranicznego ruchu pasażerskiego” – cytuje komunikat kolei agencja Unian.
Czytaj więcej
Nocny atak dronów na obiekty na Krymie spowodował wstrzymanie przez rosyjskie władze okupacyjne ruchu na jedynym moście łączącym półwysep z Rosją. Od nocy stoi tam w kolejce ponad 1100 aut - większość chce się wydostać z Krymu.
Zdaniem przedstawicieli Ukrzaliznyci, w średnim okresie rozwój modelu transportu hubowego zakłada budowę toru o szerokości 1435 mm do głównych stacji węzłowych na Ukrainie, w szczególności we Lwowie, co umożliwi znaczne zwiększenie liczby pociągów na połączeniu Ukraina-Unia. Przyciągają europejskich operatorów kolejowych.
Połączeń z Polską byłoby więcej, gdyby nie postawa PKP? „Ukrzaliznycja nadal (od czerwca - red.) oczekuje na ostateczną zgodę strony polskiej na uruchomienie połączenia Kijów–Warszawa składami o standardowych rozmiarach dla Ukrainy, co kilkukrotnie zwiększy ruch pasażerski między stolicami” – czytamy w komunikacie.