Airbus A3A321XLR wymaga zmian konstrukcyjnych, nie osiągnie rekordowego zasięgu

Nowy samolot Airbusa będący w przygotowaniu, szykowany na rekord w długich przelotach musi dokonać zmian konstrukcyjnych, które zwiększą jego ciężar i skrócą zasięg o 370 km

Publikacja: 23.07.2023 16:06

Airbus A3A321XLR wymaga zmian konstrukcyjnych, nie osiągnie rekordowego zasięgu

Foto: Adobestock

Model zapowiedziany na salonie na Le Bourget w 2019 r., a pokazany pod Paryżem w czerwcu 2023 miał kontynuować udaną ekspansję mniejszej wersji A321neo i pokrzyżować plany Boeinga, który zastanawiał się nad uruchomieniem prac nad nowym samolotem średniej wielkości NMA, który zabierałby 220-260 podróżnych zależnie od konfiguracji na odległość 5 tys. mil morskich (ponad 9 tys. km). Amerykanie zamierzali zastąpić nim starsze wersje B757 i B767, ale pojawiły się poważne problemy z MAX-ami, sukces handlowy nowej maszyny Airbusa i pandemia, co zmusiło ich do rezygnacji z NMA.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Transport
Na drogach przybywa aut po kolizjach i wypadkach
Transport
Wokół Warszawy powstanie nowa obwodnica
Transport
Chińczycy nie chcą boeingów? Rosjanie chętnie je kupią. I mają pomysł za co
Transport
Lyft wchodzi do Polski. Rywal Ubera przejmuje FreeNow
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Transport
Boeing ofiarą wojny handlowej Trumpa. Chińczycy nie odbiorą zamówionych samolotów