Sankcje uziemią „kukuruźniki”. Znany sowiecki samolot ma zachodnie części

Rosyjskim liniom lotniczych brakuje części nie tylko do zawłaszczonych boeingów czy airbusów. Także sowiecki An-2 znany jako „kukuruźnik”, może zaraz przestać latać. On też składa się głównie z importowanych z Europy części.

Publikacja: 05.07.2023 17:25

Także sowiecki An-2 znany jako „kukuruźnik”, może zaraz przestać latać, bo zawiera zachodnie częśći

Także sowiecki An-2 znany jako „kukuruźnik”, może zaraz przestać latać, bo zawiera zachodnie częśći

Foto: Bloomberg

Na tle masowych antyrosyjskich sankcji nałożonych w związku z rosyjską inwazją na Ukrainę rosyjskie linie lotnicze stanęły przed ryzykiem wstrzymania lotów samolotami An-2. Ta lekka wielozadaniowa maszyna doskonale się sprawdza w obsłudze małych, trudno położonych lądowisk Dalekiego Wschodu i Syberii.

Paweł Nienastjew dyrektor generalny Moskiewskiego Lotniczego Zakładu Naprawczego, przyznał gazecie RBK, że są ogromne problemy z dostawami i wzrostem cen części zamiennych do An-2. Zapowiedział konieczność wyprodukowania w Rosji około 60 części do tych samolotów.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Transport
Potężne opóźnienia pociągów. Kolej sparaliżowana przez warunki pogodowe
Transport
Powstanie nowy odcinek drogi ekspresowej S8. Ważny fragment trasy z Wrocławia
Transport
Ryanair nie odpuszcza awanturom w samolotach. Domaga się interwencji Brukseli
Transport
Warszawskie autobusy miejskie z rosyjskim partnerem. W tle omijanie sankcji
Transport
Panama nie boi się pogróżek Donalda Trumpa. Inwestuje w kanał