Sankcje uziemią „kukuruźniki”. Znany sowiecki samolot ma zachodnie części

Rosyjskim liniom lotniczych brakuje części nie tylko do zawłaszczonych boeingów czy airbusów. Także sowiecki An-2 znany jako „kukuruźnik”, może zaraz przestać latać. On też składa się głównie z importowanych z Europy części.

Publikacja: 05.07.2023 17:25

Także sowiecki An-2 znany jako „kukuruźnik”, może zaraz przestać latać, bo zawiera zachodnie częśći

Także sowiecki An-2 znany jako „kukuruźnik”, może zaraz przestać latać, bo zawiera zachodnie częśći

Foto: Bloomberg

Na tle masowych antyrosyjskich sankcji nałożonych w związku z rosyjską inwazją na Ukrainę rosyjskie linie lotnicze stanęły przed ryzykiem wstrzymania lotów samolotami An-2. Ta lekka wielozadaniowa maszyna doskonale się sprawdza w obsłudze małych, trudno położonych lądowisk Dalekiego Wschodu i Syberii.

Paweł Nienastjew dyrektor generalny Moskiewskiego Lotniczego Zakładu Naprawczego, przyznał gazecie RBK, że są ogromne problemy z dostawami i wzrostem cen części zamiennych do An-2. Zapowiedział konieczność wyprodukowania w Rosji około 60 części do tych samolotów.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Transport
Chiny chcą mieć tanie podzespoły i silniki do samolotów
Transport
Maroko zwiększa sieć superszybkiej kolei
Transport
Boeing szuka chętnych na samoloty, których nie chcą Chińczycy
Transport
Dopłaty do rowerów elektrycznych jeszcze w tym kwartale? W grze nawet 4,5 tys. zł
Transport
Polska Grupa Lotnicza ma nowego prezesa. Jest spoza branży