Na tle masowych antyrosyjskich sankcji nałożonych w związku z rosyjską inwazją na Ukrainę rosyjskie linie lotnicze stanęły przed ryzykiem wstrzymania lotów samolotami An-2. Ta lekka wielozadaniowa maszyna doskonale się sprawdza w obsłudze małych, trudno położonych lądowisk Dalekiego Wschodu i Syberii.
Czytaj więcej
Rosyjski lekki pasażerski samolot wielozadaniowy "Bajkał" odbył pierwszy lot. Na powodzenie projektu czeka rosyjski Daleki Wschód.
Paweł Nienastjew dyrektor generalny Moskiewskiego Lotniczego Zakładu Naprawczego, przyznał gazecie RBK, że są ogromne problemy z dostawami i wzrostem cen części zamiennych do An-2. Zapowiedział konieczność wyprodukowania w Rosji około 60 części do tych samolotów.
Jeśli środki nie zostaną podjęte, rosyjskie firmy remontowe „mogą po prostu przestać świadczyć usługi. Grozi to zatrzymaniem floty samolotów An-2”.
Dyrektor generalny Lotniczych Zakładów Naprawczych w Szachtach Władimir Sołomatow powiedział, że jego firma zajmuje podobne stanowisko w sprawie perspektyw eksploatacji An-2. Ponadto problemy z działaniem An-2 potwierdza Syberyjski Instytut Badawczy Lotnictwa, który od 2013 roku jest oficjalnym konstruktorem samolotu An-2 w Rosji.