Aktualizacja: 13.05.2025 06:33 Publikacja: 27.04.2023 17:37
Foto: Eric Lee/Bloomberg
Strata liczona na akcję wyniosła 1,27 dolara, analitycy spodziewali się 1,07 dolara. Cały koncern odczuwał zakłócenia w funkcjonowaniu łańcucha dostaw. Wywołały dodatkowe koszty, przyczyniły się do obniżenia marż i do ujemnego wyniku w bilansie. — Odnotowujemy postępy w łańcuchu dostaw — stwierdził prezes Dave Calhoun i dodał, że na najważniejszych rynkach popyt na samoloty był w dalszym ciągu duży.
Koncernowi udało się zmniejszyć straty o 35 proc. wobec poprzedniego kwartału i o 66 proc. w ujęciu rocznym. Jednocześnie zwiększył obroty o 28 proc. do 17,9 mld dolarów, bardziej od oczekiwanych 17,5 mld przez rynek. Było to możliwe dzięki przyspieszeniu wydawania gotowych maszyn. Kwartalne obroty działu samolotów cywilnych BCA skoczyły o 59,8 proc., a klienci odebrali 130 sztuki wobec 95 rok wcześniej. W całym roku Boeing planuje dostawę 400-450 MAX-ów i 70-80 dreamlinerów, a do końca roku chce zwiększyć rytm produkcji tych pierwszych do 38 co miesiąc (po uporaniu się z problemami technicznymi) i tych drugich z 3 do 5 miesięcznie. Dział BCA uzyskał zamówieni netto na 107 samolotów, Air India zgłosiła chęć kupna 190 sztuk, a dwie linie z Arabii Saudyjskiej do 121 B787 Dreamliner. Łączny pakiet zamówień dotyczy ponad 4500 samolotów o wartości 411 mld dolarów w cenach katalogowych — podała AFP.
Wiadomo już, co było przyczyną pożaru samolotu British Airways, który zablokował londyńskie lotnisko Gatwick, pr...
Jeśli nie dojdzie do porozumienia handlowego z Waszyngtonem, Komisja Europejska gotowa jest do wprowadzenia ceł...
Uber zawiódł inwestorów niższymi od oczekiwań przychodami za pierwszy kwartał 2025 roku. Akcje firmy tąpnęły naw...
Rząd USA nie da pieniędzy na połączenie superszybkiej kolei z Los Angeles do San Francisco – powiedział dziennik...
Konflikt indyjsko-pakistański spowodował kolejne zakłócenia w podróżach lotniczych. Kilku przewoźników azjatycki...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas