Aktualizacja: 28.01.2025 03:18 Publikacja: 27.04.2023 17:37
Foto: Eric Lee/Bloomberg
Strata liczona na akcję wyniosła 1,27 dolara, analitycy spodziewali się 1,07 dolara. Cały koncern odczuwał zakłócenia w funkcjonowaniu łańcucha dostaw. Wywołały dodatkowe koszty, przyczyniły się do obniżenia marż i do ujemnego wyniku w bilansie. — Odnotowujemy postępy w łańcuchu dostaw — stwierdził prezes Dave Calhoun i dodał, że na najważniejszych rynkach popyt na samoloty był w dalszym ciągu duży.
Koncernowi udało się zmniejszyć straty o 35 proc. wobec poprzedniego kwartału i o 66 proc. w ujęciu rocznym. Jednocześnie zwiększył obroty o 28 proc. do 17,9 mld dolarów, bardziej od oczekiwanych 17,5 mld przez rynek. Było to możliwe dzięki przyspieszeniu wydawania gotowych maszyn. Kwartalne obroty działu samolotów cywilnych BCA skoczyły o 59,8 proc., a klienci odebrali 130 sztuki wobec 95 rok wcześniej. W całym roku Boeing planuje dostawę 400-450 MAX-ów i 70-80 dreamlinerów, a do końca roku chce zwiększyć rytm produkcji tych pierwszych do 38 co miesiąc (po uporaniu się z problemami technicznymi) i tych drugich z 3 do 5 miesięcznie. Dział BCA uzyskał zamówieni netto na 107 samolotów, Air India zgłosiła chęć kupna 190 sztuk, a dwie linie z Arabii Saudyjskiej do 121 B787 Dreamliner. Łączny pakiet zamówień dotyczy ponad 4500 samolotów o wartości 411 mld dolarów w cenach katalogowych — podała AFP.
Nam nie chodzi tylko o maszyny cywilne. Jako grupa Embraera mamy wiele do zaoferowania w obszarze obronnym i w kształceniu kadr inżynierskich – mówi Arjan Meijer, prezes Embraer Commercial Aviation.
Poprzez innowacje, elastyczność i zrozumienie potrzeb lokalnych rynków możemy nie tylko sprostać oczekiwaniom konsumentów, ale także inspirować innych do podejmowania działań na rzecz zrównoważonego rozwoju i efektywności biznesowej
Od sezonu letniego, czyli od początku kwietnia Ryanair zlikwiduje swoja bazę w Billund, skąd o krok jest do Legolandu. To efekt kolejnego sporu tej linii z lotniskiem.
Podróże lotnicze stały się praktycznie powszechnie dostępne. I teoretycznie samolotem może polecieć każdy. Teoretycznie. Bo w rzeczywistości, nie każdy. Nawet jeśli go na to stać.
Mimo bardzo trudnej sytuacji finansowej, Boeing zdecydował się wesprzeć kampanię wyborczą Donalda Trumpa milionem dolarów. Niewiele to pomogło w stosunkach z jego administracją.
Fabrycznie nowe Suzuki Vitara i S-Cross są dostępne taniej nawet o 18 tysięcy złotych. Promocja trwa do końca stycznia.
Huragan Éowyn uderzył w Wielką Brytanię z wiatrem o prędkości 160 km na godzinę. Brytyjskie władze zdecydowały o zamknięciu lotnisk i szkół w regionach, gdzie sztorm uderzy najmocniej.
Rozpoczęły się ferie zimowe, a wraz z nimi krajowe i zagraniczne wyjazdy na narty. Przed urlopem warto zadbać o właściwe zabezpieczenie na wypadek niespodziewanych zdarzeń.
Ropa ma być tańsza, a zyski linii lotniczych i ich marże – wyższe. Samolotów coraz bardziej będzie brakować i zapełnią się bardziej niż w 2024 roku. Wracają także biznesowe podróże lotnicze.
Kraków, Bydgoszcz, Wrocław i Poznań dostały wielomilionowe dofinansowanie w ramach Krajowego Planu Odbudowy. Przyznane wsparcie pozwoli na inwestycje w zeroemisyjny transport zbiorowy.
EU podpisała 17 stycznia porozumienie z Ukrainą, na mocy którego ukraińscy przewoźnicy międzynarodowi będą mogli korzystać z inteligentnych tachografów.
Nam nie chodzi tylko o maszyny cywilne. Jako grupa Embraera mamy wiele do zaoferowania w obszarze obronnym i w kształceniu kadr inżynierskich – mówi Arjan Meijer, prezes Embraer Commercial Aviation.
Sejm zaakceptował większość poprawek Senatu do nowelizacji prawa lotniczego. Nowe przepisy wprowadzają istotne zmiany w regulacjach dotyczących lotów dronami w Polsce, w tym obowiązek ubezpieczenia dla części operatorów.
Od sezonu letniego, czyli od początku kwietnia Ryanair zlikwiduje swoja bazę w Billund, skąd o krok jest do Legolandu. To efekt kolejnego sporu tej linii z lotniskiem.
Podróże lotnicze stały się praktycznie powszechnie dostępne. I teoretycznie samolotem może polecieć każdy. Teoretycznie. Bo w rzeczywistości, nie każdy. Nawet jeśli go na to stać.
Mimo bardzo trudnej sytuacji finansowej, Boeing zdecydował się wesprzeć kampanię wyborczą Donalda Trumpa milionem dolarów. Niewiele to pomogło w stosunkach z jego administracją.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas