Aktualizacja: 27.02.2025 10:17 Publikacja: 04.03.2023 13:23
Foto: Bloomberg
Bavarian Airlines, zarejestrowane w Wielkiej Brytanii, bo tam procedury są najprostsze, obiecały zapewnić konkurencję, innowacyjne rozwiązania i program lojalnościowy oparty na kryptowalutach. Przewoźnik miał operować z lotniska w Monachium w Niemczech. Zamiast tego założyciel i prezes przewoźnika tureckiego pochodzenia, Adem Karagöz został oskarżany o liczne oszustwa, w tym kłamstwa na temat swojego wieku.
Według doniesień Yahoo.de istnieją przesłanki, że Adem Karagöz w rzeczywistości ma 15, a nie 18. Oszustwo wykrył Michaela Lampel, niemiecki inwestora, który dołączył do Karagöza i uwierzył, że nowa linia może skutecznie konkurować z Eurowings i Lufthansą. Teraz młody Turek jest winien Lampelowi 160 tysięcy euro. Wydał je za hotele, loty i „posiłki biznesowe”, usługi konsultingowe, zapewnienie bezpieczeństwa (miał ochroniarzy), marketing i usługi PR. Naciskany w sprawie tych długów Adem Karagöz przekonuje, że wszystko jest w porządku, pieniądze odda, ale na razie jego aktywa zostały zamrożone w krótkim czasie. W tych aktywach mieści się ponoć kwota 3 milion ów franków szwajcarskich zdeponowanych w szwajcarskim banku.
Tylko w ciągu dwóch dni dwie największe niskokosztowe linie lotnicze operujące z Polski ogłosiły 47 nowych połączeń na lato 2025. Nasz kraj jest jednym z najbardziej zdominowanych przez budżetowych przewoźników. Niekoniecznie zresztą najtańszych.
Rekordowe zamówienie przez japońską ANA Holdings samolotów Airbusa, Boeinga i Embraera. Japońskie linie lotnicze wydadzą na nie 14 mld dolarów.
Większość rejsów z lotniska w Monachium nie wystartuje 27 i 28 lutego, czyli w najbliższy czwartek i piątek. Ani jeden lot nie dojdzie do skutku w piątek z lotnisk greckich. W tym kraju na 24 godziny stanie cały transport.
Polska chciałaby stać się jednym z udziałowców Airbusa. Tak, jak jest to w przypadku Francji, Niemiec, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Kanady – podał „Le Monde”, a za nim inne francuskie media.
Drogowcy rozpoczęli kolejny pomiar ruchu. Najbardziej zatłoczone drogi to S8 i S2 w Warszawie, S86 i A4 w Katowicach, A4 na obwodnicy Krakowa, S6 w Trójmieście, A2 na obwodnicy Poznania oraz autostradowa obwodnica Wrocławia A8.
Elektromobilność to dzisiaj już nie jest pytanie „, czy”, tylko „jak”. Jaki samochód wybrać? O jakiej mocy? Z jak dużą baterią? Wreszcie, z jaką ładowarką? W przypadku samochodów marki Mercedes niezmienne jest jednak to, że wszystkie łączą wysoką efektywnością oraz lokalnie bezemisyjną jazdą z osiągami, komfortem i bezpieczeństwem.
Tylko w ciągu dwóch dni dwie największe niskokosztowe linie lotnicze operujące z Polski ogłosiły 47 nowych połączeń na lato 2025. Nasz kraj jest jednym z najbardziej zdominowanych przez budżetowych przewoźników. Niekoniecznie zresztą najtańszych.
Warszawski park biznesowy powiększy się o 10 tys. mkw. Rozbudowa obiektu ma się zakończyć jeszcze w tym roku.
Rekordowe zamówienie przez japońską ANA Holdings samolotów Airbusa, Boeinga i Embraera. Japońskie linie lotnicze wydadzą na nie 14 mld dolarów.
Do połowy maja miasta mogą zgłaszać swój udział do rywalizacji o tytuł Rowerowej Stolicy Polski. W tym roku rowerowa stolica naszego kraju zostanie wyłoniona po raz siódmy.
Większość rejsów z lotniska w Monachium nie wystartuje 27 i 28 lutego, czyli w najbliższy czwartek i piątek. Ani jeden lot nie dojdzie do skutku w piątek z lotnisk greckich. W tym kraju na 24 godziny stanie cały transport.
Polska chciałaby stać się jednym z udziałowców Airbusa. Tak, jak jest to w przypadku Francji, Niemiec, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Kanady – podał „Le Monde”, a za nim inne francuskie media.
Minister transportu Malezji Anthony Loke poinformował, że prywatna firma Ocean Infinity wznowiła poszukiwania wraku samolotu Boeing 777 MH370, który zaginął podczas lotu z Kuala Lumpur do Pekinu w marcu 2014 roku.
Wiceminister funduszy i polityki regionalnej Jan Szyszko zapowiedział znaczące zwiększenie inwestycji na kolei w ramach KPO. Zamiast 500 km Polska ma zrewitalizować, odnowić lub zbudować co najmniej 800 km linii kolejowych – i to za tę samą kwotę.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas