Koleje Hiszpańskie zamówiły pociągi, które nie zmieściłyby się w tunelach

Renfe w dokumentacji przetargu wartego blisko 200 mln euro zapomniało o takim szczególe, jak różne rozmiary tuneli na trasach, po których miały jeździć zamówione pociągi.

Publikacja: 13.02.2023 14:29

Koleje Hiszpańskie zamówiły pociągi, które nie zmieściłyby się w tunelach

Foto: Adobe Stock

W Hiszpanii wyszły właśnie na jaw skandaliczne okoliczności związane z wartym 258 mln euro przetargiem na nowe pociągi dla regionów Asturia i Kantabria. Renfe (Koleje Hiszpańskie) miały zamówić pociągi bez uwzględnienia rozmiarów tuneli na trasach w tych regionach, w związku z czym zamówione 31 pociągów nie mogłoby poruszać się po trasach, na które zostały zamówione.

Pociągi zostały zamówione u hiszpańskiego producenta CAF w 2020 roku z przeznaczeniem na linie kolejowe o rozstawie metrowym, w tym te w regionach Asturia i Kantabria, dla których przeznaczono 31 z 37 zamówionych pociągów. Renfe miały dostarczyć producentowi dokładną specyfikację techniczną. Jednak, jak zauważył hiszpański serwis Diario de Transporte, CAF już w 2021 roku alarmował Renfe, że dane dotyczące tuneli (a więc wymaganych rozmiarów pociągów) mogą być niewłaściwe. Koleje Hiszpańskie twierdziły jednak, że wszystko jest w porządku, bo dane mają od operatora infrastruktury Adif (odpowiednikiem Adif jest w Polsce, jak zauważa serwis Rynek Kolejowy, PKP PLK).

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Transport
Polska Grupa Lotnicza ma nowego prezesa. Jest spoza branży
Transport
LOT ogłosił nowe połączenie. Od jesieni poleci do Marrakeszu
Transport
W PKP Cargo odstąpiono od „porozumienia walentynkowego”
Transport
Boeing gorączkowo szuka gotówki. Znów się wyprzedaje
Transport
Spółki budowlane liczą na więcej inwestycji kolei