Ukraina potrzebuje większych statków do eksportu rolnego

Ukraiński resort rolnictwa zaproponował zwiększenie minimalnej nośności statków, które zabierają zboże i warzywa uzgodnionym korytarzem, bo chce zwiększyć ich eksport mimo sprzeciwu Rosji.

Publikacja: 12.02.2023 15:21

Ukraina potrzebuje większych statków do eksportu rolnego

Foto: Bloomberg

Po prawie 6 miesiącach blokady ukraińskich portów po rosyjskiej agresji zostały one odblokowane w lipcu na mocy umowy władz w Moskwie i w Kijowie z inicjatywy ONZ i Turcji. Ukraina stale zarzucała Rosji opóźnianie kontroli statków z jej płodami rolnymi, co doprowadziło do zmniejszenia ich wysyłki i strat dla handlowców. Rosja zaprzeczała temu.

Resort rolnictwa w Kijowie poinformował w komunikacie, że z powodu zwolnienia tempa tych kontroli w cieśninie przy Bosforze utworzyła się od 9 lutego kolejka 108 statków — informuje Reuter. Aby skrócić te przestoje i zwiększyć eksport można by zwiększyć nośność statków z 20 tys. ton zboża do 25 tys. ton z i z 6000 do 10 tys. ton oleju jadalnego. „Ze względu na średnią liczbę inspekcji 2,5 statków dziennie oczekujemy, że skutkiem nowych reguł będzie zwiększenie wysyłki ładunków w ciągu półtora miesiąca” — brzmi komunikat resortu. Dodano, że nowe przepisy dotyczyłyby statków, które nie czekają w tej kolejce.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Transport
Zdesperowani Rosjanie szukają samolotów. Proszą o pomoc Kuwejt i Katar
Transport
Będzie co przenosić do CPK. Rekordy na Lotnisku Chopina
Transport
Wielkie cięcia w Boeingu. Na początek do zwolnienia ci, którzy strajkowali
Transport
Są plany rozbudowy Lotniska Chopina, ale bez wielkiego rozmachu
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Transport
Jedwabny Szlak w Ameryce Południowej. Chiński megaport w Peru