Linie lotnicze w USA nie są gotowe na łączność 5G

Najwięksi w USA przewoźnicy wezwali urząd lotnictwa FAA do przedłużenia do czerwca 2024 terminu dostosowania samolotów, aby nie dochodziło w nich do interferencji fal radiowych łączności 5G. Duży koszt adaptacji (637 mln dolarów) miał też wpływ na ich inicjatywę

Publikacja: 12.02.2023 09:58

Linie lotnicze  w USA nie są gotowe na łączność 5G

Foto: Bloomberg

Organizacja Airlines for America (A4A) reprezentująca m.in. American Airlines, Delta Air lines i United Airlines zwróciła się o przedłużenie o rok do czerwca 2024 terminu wymiany w samolotach radiowych wysokościomierzy, a także o zmianę proponowanej dyrektywy bezpieczeństwa 5G, „aby odzwierciedlała techniczne realia i nieprzerwane bezpieczne użytkowanie wielu samolotów”. Organizacja uprzedziła, że znaczna liczba maszyn nie zostanie zmodyfikowana do najbliższego lipca, a bez takich zmian linie będą musiały bardzo ograniczyć korzystanie z nich. To spowoduje opóźniania w lotach i odwoływanie ich. A4A argumentowała, że „problemy w światowym łańcuchu dostaw i brak potwierdzonych rozwiązań utrudni, o ile nie uniemożliwi dotrzymanie terminu proponowanej dyrektywy bez istotnych ujemnych skutków dla społeczeństwa”.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Transport
Chińczycy nie chcą Boeingów? Już są na nie inni chętni
Transport
Rosjanie bardzo chcą wrócić do lotów do USA, ale Bruksela nie widzi na to szans
Transport
Cło na stal i aluminium to droższe bilety lotnicze
Transport
USA znów uderzają w Chiny. Biały Dom nakłada opłaty na chińskie statki
Transport
Zamówione przez Chińczyków Boeingi wracają do Stanów Zjednoczonych