Zamówienie dotyczy 100 maszyn MAX i 100 dreamlinerów. Linia wyjaśniła, że co do tych pierwszych, to postanowiła wykorzystać opcję kupna 44 B737 MAX z dostawą w latach 2024-26 i dodała 56 maszyn z dostawą w 2027-28. Łącznie ma zamówione 443 MAX-y. Kupno z kolei 100 B787 Dreamliner wiąże się z oczekiwaniem stałego wzrostu popytu na przewozy dalekiego zasięgu i z koniecznością wymiany starszych samolotów B767 i B777.
Tak duże zamówienie wywołało jednak zaniepokojenie o bilans finansowy przewoźnika, bo będzie musiał wydać w najbliższych 2 latach 20 mld dolarów. Analitycy w banku inwestycyjnym Jefferies szacują, że United dojdzie do wydatku 50 mld dolarów do 2032 r. na 700 nowych samolotów. „Nie ma wątpliwości, że musiało dojść do tego zamówienia, ale tak duże zaangażowanie oznacza duże nasilenie się kłopotów” — napisali w nocie cytowanej przez Reutera.