Wygląda na to, że nieprzejrzyste i niezrozumiałe taryfy oraz bilety wymagające zaawansowania w kryptologii odchodzą właśnie w PKP Intercity do lamusa. Przewoźnik pochwalił się właśnie, że dołącza do grona firm, które ze swoimi klientami komunikują się w sposób przejrzysty i jasny.
- Chcemy, żeby podróżowanie pociągami było coraz łatwiejsze. Wpływa na to nowoczesny tabor, przejrzyste i atrakcyjne oferty, kolejne możliwości zakupu biletów, a od teraz także prosty język, którego będziemy używać. Zależy nam na tym, żeby wszystkie dokumenty, które mogą być przydatne dla pasażerów, były w pełni zrozumiałe. Stąd nasza współpraca z Fundacją Języka Polskiego zaowocowała „Językowym znakiem jakości”, przyznanym naszym pierwszym dokumentom napisanym prostym językiem – powiedział Tomasz Gontarz, Członek Zarządu PKP Intercity.
Czytaj więcej
Przeszło 50 mln pasażerów chce w tym roku przewieźć PKP Intercity. Dalekobieżny przewoźnik, który...
Przewoźnik już od pewnego czasu pracuje nad upraszczaniem komunikacji z pasażerami. Zmianę można było choćby zauważyć po biletach internetowych, które są znacznie bardziej przejrzyste, szczególnie dla osób podróżujących koleją okazyjnie. PKP Intercity nie poprzestało jednak na biletach – w rozesłanej informacji prasowej twierdzi, że pracownicy spółki pracowali także nad zmianą innych dokumentów kierowanych do pasażerów, w tym regulaminów, taryf czy warunków stosowania ofert specjalnych. Dzięki temu zniknął z tych dokumentów niezrozumiały dla pasażerów żargon. I faktycznie, choćby regulamin oferty Promo na stronie przewoźnika jest napisany przejrzyście oraz prosto, a najbardziej skomplikowana jest informacja o umieszczeniu w Biuletynie Informacji Publicznej. Również Tabela Opłat w tej promocji jest bardziej zrozumiała, niż dawniejsze wersje tego typu dokumentów, choć nadal wymaga przekopywania się przez dużą liczbę informacji.
PKP Intercity wykorzystuje też wreszcie możliwości takie, jak interaktywny spis treści w dokumentach online, dzięki czemu można łatwo się przenieść do sekcji, która wzbudziła zainteresowanie. Dokumenty kierowane do pasażera są faktycznie bardziej przejrzyste niż były i to nie są tylko przechwałki przewoźnika. Porównując np. regulaminy promocji PKP IC i Polregio widać różnicę na korzyść PKP IC i to pomimo faktu, że również Polregio uczyniło postępy w zakresie ułatwień w zrozumieniu swoich dokumentów. Pozostaje mieć nadzieję, że inni przewoźnicy również będą upraszczać swoje dokumenty.