Air Canada zamawia 30 samolotów hybrydowych

Narodowy przewoźnik kanadyjski zamówił w szwedzkiej firmie typu startup Heart Aerospace 30 samolotów o hybrydowym napędzie elektryczno-spalinowym.

Publikacja: 18.09.2022 19:10

Air Canada zamawia 30 samolotów hybrydowych

Foto: Adobe Stock

Regionalne samoloty ES-30 o zasięgu 200 km na napędzie elektrycznym i 400 km na obu pojawią się w eksploatacji w 2028 r. Będą zabierać po 30 pasażerów. — Pozwolą przewoźnikowi zrobić znaczny krok naprzód w osiągnięciu do 2050 r. neutralności węglowej — podkreślił prezydent Air Canada, Michael Rousseau w wypowiedzi dla agencji AFP.

Kanadyjczycy postanowili ponadto zainwestować 5 mln dolarów USA w Hart Aerospace. Firma z Göteborga założona w 2018 r. pracuje już nad pierwszym samolotem elektrycznym ES-19 o zasięgu 400 km, zabierającym do 19 pasażerów, ładowanym w ciągu 40 minut. ES-19 wykona pierwszy lot w 2024 r., ma uzyskać certyfikację pod koniec 2026 r. United Airlines zamówił dotąd dla swej linii Mesa Airlines 200 sztuk, a opcję na 100 następnych zamienił na większe ES-30. Fiński Finnair zamówił 20 mniejszych ES-19, skandynawski SAS zamierza dodać pewną liczbę ES-30.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Transport
Zdesperowani Rosjanie szukają samolotów. Proszą o pomoc Kuwejt i Katar
Transport
Będzie co przenosić do CPK. Rekordy na Lotnisku Chopina
Transport
Wielkie cięcia w Boeingu. Na początek do zwolnienia ci, którzy strajkowali
Transport
Są plany rozbudowy Lotniska Chopina, ale bez wielkiego rozmachu
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Transport
Jedwabny Szlak w Ameryce Południowej. Chiński megaport w Peru