Wojna? Jaka wojna! Aerofłot ma wielkie plany

Kilkaset samolotów, oczywiście produkcji krajowej, powrót do liczby pasażerów przewiezionych w 2020 roku, kiedy to ruch krajowy całkowicie się odrodził i nowe bazy w Rosji. Tak w skrócie wygląda plan Grupy Aerofłotu na najbliższy czas.

Publikacja: 11.09.2022 10:57

Wojna? Jaka wojna! Aerofłot ma wielkie plany

Foto: Bloomberg

Tylko w tym roku Grupa Aerofłotu ma wielkie plany i zamierza przewieźć 40 mln pasażerów — ujawnił prezes Siergiej Aleksandrowski. To była wypowiedź przeznaczona dla przyjaciół, którzy zjechali na Wschodnie Forum Ekonomiczne we Władywostoku. Rok temu największa grupa lotnicza w Rosji znalazła 45,8 mln chętnych na swoje bilety.

— W przyszłym roku będziemy już mieli znacznie lepsze wyniki — zapewniał Aleksandrowski. Grupa Aerofłotu w okresie styczeń- czerwiec zdołała przewieźć 17,2 mln pasażerów, czyli o 7,4 proc. mniej, niż w bardzo trudnym dla lotnictwa „covidowym” roku 2021. Południe kraju i większość światowych rynków lotniczych jest dla Rosjan zamknięta. Skąd więc tak optymistyczne zapowiedzi? Bo kolejne linie z grupy nie tylko sam Aerofłot, ale i niskokosztowa Pobieda zapowiadają nowe kierunki. Tyle, że ich start najczęściej przesuwa się w czasie.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Transport
Zdesperowani Rosjanie szukają samolotów. Proszą o pomoc Kuwejt i Katar
Transport
Będzie co przenosić do CPK. Rekordy na Lotnisku Chopina
Transport
Wielkie cięcia w Boeingu. Na początek do zwolnienia ci, którzy strajkowali
Transport
Są plany rozbudowy Lotniska Chopina, ale bez wielkiego rozmachu
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Transport
Jedwabny Szlak w Ameryce Południowej. Chiński megaport w Peru