W kilku miejscach Polski pojawiły się ławki umieszczone w obudowie w kształcie Polski. Do ławek dołączony jest długi regulamin korzystania, a same siedziska są nieosiągalne dla osób o poważniejszych problemach ruchowych, którym mogłyby się przydać, czy dla niepełnosprawnych. Nieoficjalne informacje krążące po Polsce sugerowały, że patriotyczne w kształcie i kompletnie niefunkcjonalne ławki są kampanią Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Tę informację należy jednak zdementować.
Polityka władz centralnych wprowadzania lokalnych lockdownów w reakcji na dość małą liczbę zachorowań na COVID-19 zmuszała przewoźników do częstego wstrzymywania krajowych połączeń, które były głównym źródłem dochodów. China Eastern Airlines z Szanghaju podała. że kwartalna strata netto wyniosła 10,9 mld juanów po stracie 7,8 mld w I kwartale.
Pod koniec marca władze nakazały 25 mln mieszkańcom tej metropolii pozostawać w domach, co doprowadziło do anulowania niemal wszystkich krajowych połączeń z obu lotnisk tego miasta do końca kwietnia. Ta linia uziemiła ponadto samoloty B737-800 po katastrofie jednego z nich pod koniec marca. Do tej pory nie ustalono jej przyczyn - posze Reuter.
Air China z Pekinu straciła z kolei 10,5 mld juanów, wcześniej 8,9 mld, gdy obowiązywał ścisły zakaz podróżowania podczas zimowej olimpiady. China Southern Airlines poniosła stratę 7 mld i 4,5 mld juanów.
Łączne straty tej trójki w I półroczu wyniosły zatem prawie 50 mld juanów, były znacznie większe od 16,7 mld sprzed roku. Cała trójka potwierdziła mimo tego plany kupna 292 samolotów Airbusa z rodziny A320neo o łącznej wartości ponad 37 mld dolarów w cenach katalogowych. MAXy Boeinga nie wróciły jeszcze do pracy w Chinach, a minęło już ponad 3 lata od ich uziemienia po 2 tragicznych katastrofach.