Aktualizacja: 11.05.2025 09:57 Publikacja: 07.08.2022 18:09
Foto: AdobeStock
Żadna z nich nie spełnia całkowicie rządowych celów sprywatyzowania tej linii — powiedział na konferencji prasowej minister gospodarki Daniele Franco. Faworytem do przejęcia następcy Alitalii jest Lufthansa, która złożyła wspólną ofertę z włosko-szwajcarskim armatorem MSC. Konkurentem jest fundusz Certares, Air France-KLM i Delta Air Lines.
Propozycja sprzedaży przewoźnika pojawiła się w styczniu, ale rząd w Rzymie nie potrafił się zdecydować, ostatni kryzys polityczny z powodu rozdźwięków w ugrupowaniach tworzących koalicję doprowadził do dymisji 21 lipca premiera Mario Draghiego. Na prośbę prezydenta kraju zgodził się kierować gabinetem tymczasowym do czasu wyborów powszechnych 25 września. Rząd poza tą linią lotniczą ma jeszcze inne problemy, m.in. rosnące koszty obsługi zadłużenia zagranicznego, zapewnienie dostaw gazu dla przemysłu i walka z inflacją.
Wiadomo już, co było przyczyną pożaru samolotu British Airways, który zablokował londyńskie lotnisko Gatwick, pr...
Jeśli nie dojdzie do porozumienia handlowego z Waszyngtonem, Komisja Europejska gotowa jest do wprowadzenia ceł...
Uber zawiódł inwestorów niższymi od oczekiwań przychodami za pierwszy kwartał 2025 roku. Akcje firmy tąpnęły naw...
Rząd USA nie da pieniędzy na połączenie superszybkiej kolei z Los Angeles do San Francisco – powiedział dziennik...
Konflikt indyjsko-pakistański spowodował kolejne zakłócenia w podróżach lotniczych. Kilku przewoźników azjatycki...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas