#RZECZoBIZNESIE: Grzegorz Kurdziel: Poczta Polska liderem na Jedwabnym Szlaku 2.0

- Polska stanie się centrum logistycznym dla Europy i dla Dalekiego Wschodu. Chcemy być liderem budującym przyjazne środowisko dla e-commerce. Przepływ towarów musi działać oczywiście w obie strony. Pociągi muszą wracać też pełne od nas – mówił Grzegorz Kurdziel.

Aktualizacja: 20.05.2016 14:06 Publikacja: 20.05.2016 13:33

#RZECZoBIZNESIE: Grzegorz Kurdziel: Poczta Polska liderem na Jedwabnym Szlaku 2.0

Foto: Rzeczpospolita

Jak wygląda sytuacja Poczty Polskiej, jeśli chodzi o listy.

- Wyniki ostatniego kwartału są zaskakująco pozytywne. Drastyczny trend spadkowy uległ zahamowaniu. Jeśli chodzi o biznes unit Poczty Polskiej, jesteśmy 40 mln zł powyżej planu, co wynika z tego, że rośnie polska gospodarka. Spada wprawdzie korespondencja urzędowa, ale jest to rekompensowane przez przesyłki reklamowe – wskazywał Grzegorz Kurdziel, członek zarządu Poczty Polskiej.

Jeśli chodzi o paczki, Grzegorz Kurdziel powiedział, że są one bardzo ważne, ale to jednie wycinek usług dla rynku e-commerce. Dzięki jego rozwojowi w roku 2018 rynek paczek osiągnie wartość prawie 6,5 mld zł. Za poprzedni rok było to 4,5 mld zł. Podsumowując, paczki tak, ale oprócz tego jeszcze dodatkowe usługi – twierdził Kurdziel.

W czym PP jest lepsza od konkurentów?

- Naszym atutem jest to, że dużo lepiej znamy rynki polski i krajów Europy Środkowo-Wschodniej. Nie mając silnego kapitału, będziemy musieli być pracowitsi i sprytniejsi. Poczta Polska może stać się liderem sojuszu z podobnymi operatorami pocztowymi, który pozwoli przeciwstawić się wielkim graczom – powiedział członek zarządu PP.

Czy dla klientów czas dostawy nie liczy się tak jak jej jakość?

- Nasza sztandarowa usługa serwis Kurier 48 dociera po dwóch dniach od zakupów w sklepie do klienta, który nie musi często mieć szybko dostawy, ale jej jakość musi być zachowana – mówił Kurdziel.

- Jedwabny Szlak 2.0 to gospodarcza doktryna sformułowana przez rząd chiński. Chodzi o polączenia gospodarcze między Unią Europejską a pacyficzną Azją, które ułatwią przepływ towarów i usług. Polska stanie się centrum logistycznym dla Europy i dla Dalekiego Wschodu. Chcemy być liderem budującym przyjazne środowisko dla e-commerce. Przepływ towarów musi działać oczywiście w obie strony. Pociągi muszą wracać też pełne od nas – powiedział Grzegorz Kurdziel.

W kwestii kłopotów konkurenta PP – Inpostu – Kurdziel zaznaczył, że nie wzbudza to jego radości, a także że Poczta Polska przewidywała taki scenariusz. - W ostatnich dniach słyszymy, że my jako największy operator pocztowy zniszczyliśmy ich firmę. Model działania w przypadku Inpostu był taki jak w końcu epoki mezozoicznej - małe ptaki wyjadały jaja dinozaurowi, ale w pewnym momencie dinozaur na wyjadanie jaj nie pozwolił – podsumował.

Transport
Schodzimy z chmur na ziemię. Co mówi nowa prognoza dla CPK?
Materiał Promocyjny
Suzuki e VITARA jest w pełni elektryczna
Transport
Najgorszy rok Boeinga od czasu pandemii
Transport
LOT wprowadza odroczone płatności. Kup bilet, zapłać później
Transport
Pociąg i autobus - nadal dla wybranych. Których regionach jest najgorzej?
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
Transport
Kolej Dużych Prędkości wprowadzi Polskę do europejskiej kolejowej ekstraklasy
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego