Po zajęciu samolotów przez Rosję leasing lotniczy będzie droższy

Firma leasingowa Avolon zmuszona została do pozostawienia w Rosji 10 samolotów. Jej prezes Domhnal Slattery nie ukrywa, że zamierza zrównoważyć straty wyższymi cenami dla innych. Chodzi tutaj o linie lotnicze z krajów biedniejszych, rozwijających się.

Publikacja: 29.04.2022 19:01

Po zajęciu samolotów przez Rosję leasing lotniczy będzie droższy

Foto: Adobe Stock

W Rosji znajduje się w tej chwili ok. 500 samolotów należących do zachodnich firm leasingowych. Zostały one znacjonalizowane przez rosyjski rząd. Ostatnio jednak narodowy rosyjski przewoźnik Aerofłot przyznał, że rozważa odkupienie 8 Airbusów 330 od ich zachodnich właścicieli. Od 9 maja zamierza tymi maszynami latać na Malediwy.

— Dla nas sytuacja w Rosji i bezprawne zagarnięcie naszych samolotów, może być porównywalne z bólem głowy, ale nie jest to jeszcze migrena. Na szczęście nie byliśmy tam poważnie zaangażowani. Zresztą sam zawsze byłem bardzo nerwowy, kiedy myślałem o naszym biznesie w Rosji. Chodziło mi o ryzyko geopolityczne. Bo linie rosyjskie przed wojną w Ukrainie zawsze były dobrymi klientami, a raty płaciły terminowo — mówił Slattery podczas seminarium zorganizowanego przez Eurocontrol.

99 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Transport
Rosjanie znają powód katastrofy azerskiego samolotu. To wulgarny język pilotów
Transport
Maciej Lasek: Nie ma odwrotu od CPK i szybkich kolei
Transport
Hiszpańskie media: Polacy wycofali się z walki o producenta superpociągów Talgo
Transport
Cła Donalda Trumpa uderzą po kieszeniach amerykańskich kierowców
Transport
Jak wygląda rosyjska flota cieni? Ukraina publikuje nową listę