Rosjanie mają problemy z silnikami lotniczymi. Sankcje dają efekty

Tylko jedna firma w Rosji — Power Jet — produkuje i remontuje SaM146, silniki napędzające Suchoje SSJ-100. To było joint venture z francuskim producentem silników Safran i rosyjskim NPO Saturn. Francuzi wycofali się z tego przedsięwzięcia i przestali dostarczać komponenty. Produkcja i remonty silników stanęły.

Publikacja: 20.04.2022 13:37

Rosjanie mają problemy z silnikami lotniczymi. Sankcje dają efekty

Foto: Bloomberg

Teraz rosyjscy przewoźnicy, którzy latali Suchojami ostrzegają, że wkrótce będą zmuszeni do uziemienia części swojej floty. W liście do lokalnego rosyjskiego magazynu lotniczego „RBK”, IrAero, jedna z linii lotniczych zbazowanych w Irkucku, ostrzegła regionalne władze, że linie lotnicze korzystające z Suchojów już wkrótce nie będą w stanie serwisować swoich maszyn. Do takich kłopotów przyznaje się jeszcze kilka linii rosyjskich. Jedna z nich poinformowała, że jeśli sankcje nie zostaną zniesione, uziemi floty Suchojów od jesieni 2022.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

9 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Transport
Kolej Dużych Prędkości wprowadzi Polskę do europejskiej kolejowej ekstraklasy
Transport
Nowa droga ekspresowa S52 połączy Kraków z Bielsko-Białą. GDDKiA ogłosiła przetarg
Transport
Linie lotnicze wracają do Izraela. Zawieszenie broni zaczyna działać
Transport
Donald Tusk ostrzegł przed rosyjskim sabotażem lotniczym. O co mu chodziło?
Materiał Promocyjny
Kluczowe funkcje Małej Księgowości, dla których warto ją wybrać
Transport
Potężne opóźnienia pociągów. Kolej sparaliżowana przez warunki pogodowe
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego