Norwegian poinformował w Oslo o rocznym zysku 1,88 mld koron (211,4 mln dolarów) po stracie rok wcześniej 23 mld koron. W IV kwartale, zanim omikron dał się we znaki, przewiózł 3,1 mln podróżnych (600 tys. rok wcześniej, 2,5 mln w III kwartale), zwiększył obroty do 2,55 mld koron z 670 mln rok wcześniej. „Liczymy na więcej klientów na pokładzie w bardziej pracowitych sezonach wiosny i lata. Z tendencji w rezerwacjach wynika, że klienci planują i rezerwują loty wcześniej zakładając, że pozytywny bieg wydarzeń dotyczących szczepień i ograniczeń będzie trwać w dłuższym okresie” — stwierdzili prezes Geir Karlsen i sama firma w komunikacie.
Pandemia zmusiła zadłużoną linię do uruchomienia postępowania upadłościowego i naprawczego, wyszła z niego w maju odchudzona, bez sieci połączeń dalekiego zasięgu i ze zdziesiątkowana flotą — pisze Reuter. W tym roku linia planuje zwiększenie floty z 51 do 70 samolotów (przed pandemią miała ponad 160). W ramach restrukturyzacji nakazanej przez sąd Norwegian zamienił niemal cały dług na udziały, z firmami leasingowymi zawarł umowy, że będzie płacić za samoloty tylko wtedy, gdy będą latać.
Przedstawienie rocznego bilansu było też okazją do poruszenia kwestii floty. Norwegian korzystał wyłącznie z samolotów Boeinga, od zakończenia w maju postępowania naprawczego jest uwikłany w spór z koncernem z Chicago o anulowanie przed pandemią zamówienia na 97 maszyn. Jeśli procedura sądowa w USA nie zakończy się szybko, Norwegowie mogą zamówić nowe samoloty w Tuluzie.
Szefowie linii, z prezesem Geirem Karlsenem spotkali się w styczniu z ekipą sprzedaży w Airbusie w ramach prowadzonego od dawna dialogu. — Znajdujemy się wobec problematycznego planu utworzenia floty z Boeingiem, gdy trwa z nim spór. Musimy więc zdecydować, co robić dalej i czy jest nawet możliwe zawarcie umowy handlowej z Boeingiem. Chcielibyśmy, ale dotąd się to nie udało — powiedział Karlsen. — Chcielibyśmy naprawdę mieć flotę częściowo na własność i częściowo w leasingu. Jeśli przyjdzie nam złożyć znów zamówienia na nowe samoloty, to zadecyduje o tym czas — dodał, ale nie chciał powiedzieć, jak pilna jest decyzja o nowym zakupie.