Aktualizacja: 04.09.2016 20:22 Publikacja: 04.09.2016 20:16
Foto: Bloomberg
Japoński resort lądowej infrastruktury transportowej i turystyki wystąpił z taką prośbą do europejskiej organizacji w Brukseli po anulowaniu w sierpniu przez największego w Japonii przewoźnika, ANA, 18 lotów w celu wymiany skorodowanych łopatek turbin w silnikach RR w niektórych samolotach B787 Dreamliner.
Od lutego podczas trzech lotów samolotów ANA wystąpiły problemy z silnikami, w locie z Tokio do Kuala Lumpur, w marcu z Japonii do Wietnamu i w sierpniu w locie krajowym. Największy na świecie użytkownik tych samolotów zapowiedział ostatnio wymianę wadliwych łopatek we wszystkich 100 silnikach swych 50 samolotów, co może potrwać nawet do 3 lat, bo wymiana będzie wykonywana podczas okresowych przeglądów technicznych
Rada nadzorcza LOT wybrała Michała Fijoła na prezesa. Tę posadę stracił 26 listopada 2024 r. Czyli w dniu, kiedy zaczęła się konsolidacja aktywów lotniczych, które przeszły z Ministerstwa Aktywów Państwowych do Ministerstwa Infrastruktury.
Więcej szybkich dróg, zmodernizowane linie kolejowe czy rozbudowa zdolności przeładunkowych portów przyciągnie nowych inwestorów i da nowy impuls do rozwoju polskiej gospodarki.
Rosyjska ropa transportowana w starych, zardzewiałych tankowcach oraz rosnąca liczba uszkodzeń kabli i rurociągów biegnących po dnie Morza Bałtyckiego wyczerpały cierpliwość Brukseli. UE opracowuje plan, który umożliwi zatrzymywanie floty cieni.
Rada Nadzorcza LOTu wybrała prezesa. Ponownie został nim Michał Fijoł. O jego powrocie na to stanowisko, które stracił 26 listopada 2024 r. „Rzeczpospolita” poinformowała jako pierwsza.
Minęło prawie dwa i pół miesiąca, odkąd w LOT nie ma prezesa. 23 stycznia rozpoczęły się rozmowy z kandydatami. A kandydatów było aż piętnastu.
- Regulacje emisji CO2 z samochodów warto zmienić. Jeżeli się tym nie zajmiemy, bardzo szybko europejski sektor samochodowy przestanie być europejski - mówi sekretarz stanu w Ministerstwie Klimatu i Środowiska Krzysztof Bolesta.
Przewozy towarowe na liniach CPK będą trudne do realizacji, ale budowa linii szybkich kolei odciąży istniejącą sieć i zwiększy jej dostępność dla pociągów towarowych.
Rada nadzorcza LOT wybrała Michała Fijoła na prezesa. Tę posadę stracił 26 listopada 2024 r. Czyli w dniu, kiedy zaczęła się konsolidacja aktywów lotniczych, które przeszły z Ministerstwa Aktywów Państwowych do Ministerstwa Infrastruktury.
Więcej szybkich dróg, zmodernizowane linie kolejowe czy rozbudowa zdolności przeładunkowych portów przyciągnie nowych inwestorów i da nowy impuls do rozwoju polskiej gospodarki.
Ukraiński rząd przewiduje, że transport drogowy będzie już na stałe odbywał się bez zezwoleń w przewozach do Unii Europejskiej.
Czy Polska rzeczywiście zbuduje Centralny Port Komunikacyjny? Jakie są plany rządu w sprawie nowych kolei, autostrad i przyszłości LOT-u? W najnowszym odcinku podcastu „Rzecz w tym" Bogusław Chrabota rozmawia z Maciejem Laskiem, wiceministrem infrastruktury odpowiedzialnym za CPK. Gość zdradza, jakie są terminy, finansowanie i największe wyzwania tej gigantycznej inwestycji. Czy rzeczywiście już budujemy? A może projekt jest tylko wizją?
Chiny są nie tylko największym eksporterem dóbr, zamierzają zostać także wiodącym przewoźnikiem morskim.
Unijnym politykom nie udało się zmusić społeczeństw do przesiadki na elektryki. Teraz przygotowują grunt do nowych regulacji, które na pewno zwiększą koszty transportu.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas