Jaki może być rabat na samolot?

Ceny samolotów to jeden z najbardziej strzeżonych sekretów w lotnictwie, ale Airbus postanowił potrzymać dłużej inwestorów w niepewności, że sprzedaje samoloty z ogromnymi rabatami wobec oficjalnych cen katalogowych

Publikacja: 03.05.2018 08:33

Jaki może być rabat na samolot?

Foto: 123rf.com

Europejski producent samolotów zmienił normy księgowania w balansie I kwartału, a w lutym zapowiedział, że ujawni wartość ogromnego portfela zamówionych samolotów. W bilansie kwartalnym nie było tej sumy. — Ujawnimy pełną wysokość zaległej sumy najpóźniej przy wynikach 208 roku — stwierdził jeden z rzeczników Airbusa i dodał, że będzie to oznaczać przyszłe minimalne przychody.

Inicjatywa zmierzająca do pokazania rzeczywistych cen wywołała poruszenie w sektorze, w którym producenci nalegali do dawna, by linie lotnicze trzymały w tajemnicy wynegocjowane ceny.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Transport
Ryanair nie odpuszcza awanturom w samolotach. Domaga się interwencji Brukseli
Transport
Warszawskie autobusy miejskie z rosyjskim partnerem. W tle omijanie sankcji
Transport
Panama nie boi się pogróżek Donalda Trumpa. Inwestuje w kanał
Transport
Ryanair pokłócił się z lotniskiem w Belgradzie. W tle spór z Vinci
Transport
Rosjanie oburzeni rekomendacją EASA. „To nowe sankcje i wspieranie terroryzmu”