Aktualizacja: 28.01.2025 03:03 Publikacja: 07.11.2021 07:41
Foto: Jean Chung/Bloomberg
Siatka KLM jest już bardzo liska tej sprzed kryzysu. Jakie były pana priorytety przy jej odbudowie po pandemii ?
Pieter Elbers, prezes KLM: Staraliśmy się w tym kryzysie utrzymać tyle kierunków, ile tylko się dało. W każdym razie ograniczyliśmy liczbę połączeń, ale nie zrezygnowaliśmy praktycznie z żadnego kierunku. To dlatego właśnie w tej chwili nasza siatka jest porównywalna z tą sprzed kryzysu. Okazało się, że jest to dobra strategia, a Amsterdam stał się najbardziej aktywnym lotniskiem w Europie. Natomiast, jak na razie, jeszcze nie udało nam się wrócić do oferowania na poziomie 2019 roku.
Nam nie chodzi tylko o maszyny cywilne. Jako grupa Embraera mamy wiele do zaoferowania w obszarze obronnym i w kształceniu kadr inżynierskich – mówi Arjan Meijer, prezes Embraer Commercial Aviation.
Poprzez innowacje, elastyczność i zrozumienie potrzeb lokalnych rynków możemy nie tylko sprostać oczekiwaniom konsumentów, ale także inspirować innych do podejmowania działań na rzecz zrównoważonego rozwoju i efektywności biznesowej
Od sezonu letniego, czyli od początku kwietnia Ryanair zlikwiduje swoja bazę w Billund, skąd o krok jest do Legolandu. To efekt kolejnego sporu tej linii z lotniskiem.
Podróże lotnicze stały się praktycznie powszechnie dostępne. I teoretycznie samolotem może polecieć każdy. Teoretycznie. Bo w rzeczywistości, nie każdy. Nawet jeśli go na to stać.
Mimo bardzo trudnej sytuacji finansowej, Boeing zdecydował się wesprzeć kampanię wyborczą Donalda Trumpa milionem dolarów. Niewiele to pomogło w stosunkach z jego administracją.
Fabrycznie nowe Suzuki Vitara i S-Cross są dostępne taniej nawet o 18 tysięcy złotych. Promocja trwa do końca stycznia.
Huragan Éowyn uderzył w Wielką Brytanię z wiatrem o prędkości 160 km na godzinę. Brytyjskie władze zdecydowały o zamknięciu lotnisk i szkół w regionach, gdzie sztorm uderzy najmocniej.
Rozpoczęły się ferie zimowe, a wraz z nimi krajowe i zagraniczne wyjazdy na narty. Przed urlopem warto zadbać o właściwe zabezpieczenie na wypadek niespodziewanych zdarzeń.
Ropa ma być tańsza, a zyski linii lotniczych i ich marże – wyższe. Samolotów coraz bardziej będzie brakować i zapełnią się bardziej niż w 2024 roku. Wracają także biznesowe podróże lotnicze.
Obraźliwe tatuaże i ubrania skąpo zakrywające ciało spowodować mogą niewpuszczenie pasażera do samolotu - uprzedza w zaktualizowanej umowie przewozu amerykańska linia lotnicza Spirit Airlines.
Od dzisiaj samoloty Wizz Aira latają ponownie z Katowic, Krakowa i Warszawy do Tel Awiwu. Loty będą odbywać się trzy razy w tygodniu.
Zniesienie podatków lotniczych, obniżenie opłat za kontrolę lotów, rozwiązanie problemu opóźnień wynikających ze strajków kontrolerów i zniesienie ograniczeń w ruchu - Ryanair opublikował listę postulatów pod adresem rządów krajów unijnych, jeśli chciałyby one rozwijać lotnictwo, turystykę i tworzyć miejsca pracy.
Problemy z dostarczaniem przez producentów nowych samolotów powodują, że linie lotnicze mają wyższe koszty i ograniczone możliwości rozwoju – wskazuje Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych (IATA).
Ryanair ogłosił, że w 2025 roku odbierze z fabryki w Seattle 29 boeingów 737 max. Przewoźnik zapowiada jednak, że żadnej z nowych maszyn nie umieści w krajach, w których podwyższono podatki lotnicze.
Komisja Europejska opracowała system obliczania emisji gazów cieplarnianych, które powstają w czasie lotu. Przewoźnicy latający po Unii Europejskiej lub z niej wylatujący mogą dobrowolnie przystąpić do programu, który nosi nazwę Flight Emissions Label. W pełni zacznie działać od lipca 2025 roku.
Niemiecki minister transportu Volker Wissing przyznaje, że branża lotnicza ponosi zbyt wysokie koszty w porównaniu z przewoźnikami z innych krajów. Zapowiada szukanie sposobów ich obniżenia.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas