Aktualizacja: 10.03.2025 03:00 Publikacja: 25.10.2021 18:29
Foto: Bloomberg
- Taka sytuacja powinna się utrzymać przez całą zimę - uważa Carsten Spohr, prezes Grupy Lufthansa. Dotychczas zapełnienie przodu samolotu linie lotnicze zawdzięczały raczej dobrze sytuowanym urlopowiczom niż podróżującym w interesach. - Teraz dołączają do nich także biznesmeni i tutaj wyraźnie widać znaczący wzrost - mówił Spohr w wywiadzie dla austriackiego dziennika „Kleine Zeitung”.
Zdaniem szefa Lufthansa Group w średnim czasie, czyli za około pół roku, ten popyt będzie sięgał 90 proc. sprzed pandemii COVID-19. - Już nie będzie nagłego spadku sprzedaży w okresie zimowym w tym roku. Nawet teraz widzimy rosnącą sprzedaż przynajmniej do końca grudnia - mówił Carsten Spohr. Takie optymistyczne sygnały płyną nie tylko z samej Lufthansy, ale przede wszystkim ze Swissa (gdzie coraz lepiej sprzedają się bilety na przeloty w klasie pierwszej), w Austrian Airlines i Brussels Airlines. Ożywienie widać również na rynku północnych Włoch. I stamtąd właśnie, korzystając z ograniczonej podaży ze strony nowego przewoźnika ITA, który zastąpił Alitalię, Grupa Lufhansy uruchamia nowe połączenia.
Amerykańska Izba Handlowa w Rosji wezwała do zniesienia sankcji na rosyjskie lotnictwo. Wiadomo, że Moskwa i Waszyngton o tym rozmawiają.
Rosyjskie linie lotnicze będą przewozić pasażerów 60-letnimi samolotami z powodu braku nowych maszyn. To skutek sankcji Zachodu i klęski programu Kremla rozwoju rodzimego przemysłu lotniczego.
Co najmniej „duże zakłócenia” są spodziewane na 11 największych niemieckich lotniskach w najbliższy poniedziałek, 10 marca. Powodem jest strajk pracowników naziemnych. Ucierpi przynajmniej 150 tys. pasażerów.
Prezydent Stanów Zjednoczonych niecierpliwie czeka na dwie maszyny Air Force One. To boeingi B747-8, które zamówiła rosyjska linia Transaero. Były gotowe do odbioru, oblatane i dostosowane do rosyjskich wymogów. Transaero zbankrutowało w 2015 roku.
Suzuki to nie tylko cenione samochody i motocykle, ale też i wielokrotnie nagradzane silniki zaburtowe. Dział Marine japońskiej marki obchodzi okrągłe urodziny.
Dopłaty do zakupu elektrycznych ciężarówek, budowy dla nich szybkich stacji ładowania oraz sieci przyłączeniowych będą warte łącznie 6 mld zł. Nabór wniosków rusza w przyszłym tygodniu.
Spowalnia ukraińska gospodarka, co widoczne jest w malejącym ruchu przez granicę.
Włoski Leonardo SpA zmienił bankowego doradcę, który pomoże mu w wejściu do powstającej przemysłowej grupy lotniczej i satelitarnej. Bank of America został zastąpiony przez Deutsche Bank.
Amerykańska Izba Handlowa w Rosji wezwała do zniesienia sankcji na rosyjskie lotnictwo. Wiadomo, że Moskwa i Waszyngton o tym rozmawiają.
Rosyjskie linie lotnicze będą przewozić pasażerów 60-letnimi samolotami z powodu braku nowych maszyn. To skutek sankcji Zachodu i klęski programu Kremla rozwoju rodzimego przemysłu lotniczego.
Chociaż w roku 2024 nie było tak bezpiecznie, jak w najlepszym pod tym względem roku 2023, lotnictwo pozostało jedną z najbezpieczniejszych form transportu - ocenia Międzynarodowe Zrzeszenie Transportu Lotniczego (IATA), które opublikowało doroczny raport o bezpieczeństwie w ruchu lotniczym.
Co najmniej „duże zakłócenia” są spodziewane na 11 największych niemieckich lotniskach w najbliższy poniedziałek, 10 marca. Powodem jest strajk pracowników naziemnych. Ucierpi przynajmniej 150 tys. pasażerów.
Nie oznacza to poprawy, a raczej stabilizację na niskim poziomie. Prognozy makroekonomiczne nadal słabe.
Grupa Kombud podpisała porozumienie z południowo-koreańskim STraffic i wprowadzi na tamtym rynku europejskie systemy sterowania ruchem kolejowym. Koreańczycy chcą automatycznego prowadzenia pociągów.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas