Aktualizacja: 24.11.2024 22:12 Publikacja: 08.10.2021 19:30
Foto: Adobe Stock
We wrześniu parlament w Atenach wprowadził zmianę w umowie z COSCO, pozwalającą na podwyższenie udziałów w największym greckim porcie, co utorowało drogę dla dużych inwestycji — pisze Reuter.
W ramach umowy prywatyzacyjnej z 2016 r. — czego wymagały od Grecji MFW, Komisja Europejska i Europejski Bank Centralny — COSCO Shipping kupiła 51 proc. w zarządzie portu w Pireusie za 280 mln euro i zobowiązała się do zainwestowania ok. 294 mln euro w ciągu 5 lat w kupno dalszych 16 proc. Teraz agencja prywatyzacji (HRADF) dokonała transferu akcji na ateńskiej giełdzie, a Chińczycy zapłacili za nie 88 mln euro plus 11,87 mln z racji wyższych odsetek oraz przekazali gwarancje na 29 mln.
Z przyczyn technicznych 50 proc. floty airbusów w Rosji zostało wyłączonych z eksploatacji. Największe są kłopoty z silnikami. Takie same ma także Wizz Air. Tyle, że Węgrzy mają dostęp do serwisowania. Rosjanie – nie.
Pięć tanich linii lotniczych – Ryanair, Vueling, easyJet, Norwegian i Volotea – zostało ukaranych w Hiszpanii łączną kwotą 179 mln euro za stosowanie nieuczciwych praktyk. Najwięcej zapłacić musi Ryanair.
Szwedzki producent baterii do samochodów elektrycznych oraz wielkoskalowych magazynów energii broni się przed upadkiem. Złożył wniosek o ochronę przed wierzycielami. Firma popadła w olbrzymie problemy finansowe. Spółka potrzebuje 1,2 mld USD.
Polska Agencja Żeglugi Powietrznej oraz należące do Grupy Ryanair linie lotnicze Ryanair Sun (BUZZ) i Ryanair DAC podpisały umowę o wymianie doświadczeń szkoleniowych.
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
Linie lotnicze wyposażają swoje załogi już nie tylko w plastikowe kajdanki, ale i taśmę klejącą. Przydała się w ostatni wtorek załodze American Airlines. Bo w tym roku wyraźnie wzrosła liczba niesfornych i chamskich pasażerów.
Wiatr jest ruchem powietrza atmosferycznego względem powierzchni Ziemi. „Przed wiekami nie było bez niego żeglugi. Kiedyś niezbędny, dziś od strony technicznej jest dla żeglugi prawie bez znaczenia” – głosi wstęp do wspaniałego albumu „Żaglowce” wydanego dekadę temu. Opinia ta dezaktualizuje się na naszych oczach.
Ten olbrzym pomieści ponad 9 000 samochodów. Największy na świecie transportowiec samochodowy „Höegh Aurora” napędzany jest silnikiem MAN i ma odegrać dużą rolę w redukcji emisji w motoryzacji.
Gwałtowna cyfryzacja i automatyzacja urządzeń i systemów wykorzystywanych na statkach, w portach i w firmach produkujących urządzenia do pracy na morzu sprawia, że transport morski coraz częściej wymaga ochrony przed kradzieżą, modyfikacją lub zniszczeniem danych.
Do 3 lipca czeka port w Gdyni na oferty dzierżawy Bałtyckiego Terminalu Zbożowego. Wygra ten, kto zaoferuje najlepszy czynsz i obieca przeładować 1,2 mln ton zboża rocznie.
Nie powstanie terminal zbożowy w Gdańsku, nie powstanie też terminal zbożowy w Gdyni. W ostatnim półroczu ogłoszono dwa przetargi i oba zostały odwołane z tajemniczych przyczyn. Czy chodzi o zakulisowe zagrywki czy przekazanie terminali w ręce państwowego gracza, i tak wygrywają Niemcy.
Trwają prace nad przygotowaniem budowy Portu Zewnętrznego w Świnoujściu. Naukowcy jeszcze debatują nad projektem.
Największy operator logistyczny w Europie tnie koszty, aby zachować zyski.
Uwzględnianie w kalkulacjach opłat za emisje sprawia, że morscy przewoźnicy towarowi inwestują w kontenerowce na zielony metanol. Dzięki temu dekarbonizacja tej skrajnie nieprzyjaznej klimatowi branży wreszcie ruszy z miejsca.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas