Salon organizowany co dwa lata miał początkowo odbyć się w listopadzie 2020, ale został odroczony z powodu pandemii. Za względu na ostre wymogi dotyczące kwarantanny organizatorzy spodziewają się niewielu uczestników zagranicznych, zwiększył się natomiast udział krajowych wystawców, cywilnych i wojskowych, przewidziano ponadto wirtualne pokazy — poinformował dziennikarzy burmistrz Zhuhai, Huang Zhihao.
Wśród producentów cywilnych będą obecne Airbus, Boeing, Roll-Royce, CFM International, Honeywell i Embraer za pośrednictwem swych chińskich filii. Boeing, który stara się o certyfikację B737 MAX, w Chinach będzie mieć pawilon o 65 proc. większy niż ostatnim razem — pisze Reuter.
Chiński producent COMAC przedstawi samolot wąskokadłubowy C919, który ma rywalizować na świecie z rodziną A320 i z B737 MAX. Samolot czeka nadal na certyfikacje, zapewne dostanie ją pod koniec roku, nie było go na poprzednim salonie. W obecnej wersji ma silniki LEAP-1C spółki j. v. CFM General Electric i Safrana. COMAC liczy na instalowanie docelowo chińskich silników CJ1000, opracowywanych przez Aero Engine Corp of China. Pełnowymiarowy model tego silnika wraz z gondolą zostanie wystawiony na salonie — zapowiedział wicedyrektor generalny AECC, Chen Shaoyang.
W ramach części wojskowej chińskie lotnictwo będzie organizować pokazy powietrzne, przewidziano prezentację drona chińskiej produkcji Wing Loong II.