Aktualizacja: 04.08.2021 23:49 Publikacja: 04.08.2021 21:00
Branża taxi wreszcie odbija po lockdownach. Popyt nie wrócił jeszcze do poziomów sprzed pandemii, ale zamówień szybko przybywa
Foto: shutterstock
Branża pojazdów taxi podczas ubiegłorocznych lockdownów notowała nawet 80-proc. spadki zamówień. Zainteresowanie przejazdami stopniało do niespotykanych wcześniej poziomów. Dziś rynek podnosi się po zapaści. I to w imponujący sposób – w czerwcu br. popyt na te usługi rok do roku skoczył o 30 proc. – ustaliła „Rzeczpospolita".
Zapadł prawomocny wyrok w sprawie odcinka S17 Drewnica-Ząbki, czyli krótszego z dwóch brakujących odcinków Wschodniej Obwodnicy Warszawy (WOW). Naczelny Sąd Administracyjny uchylił wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (WSA) w Warszawie z 20 października 2023 r. oraz skierował sprawę ponownie do rozpatrzenia przez WSA. Przed nami kilka miesięcy oczekiwania na wyznaczenie terminu rozprawy przez WSA – poinformował warszawski Oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Kryzys na Bliskim Wschodzie oraz kłopoty z silnikami to główne powody mniejszych zysków Wizz Aira w I półroczu 2024.
Fińskie lotniska w pobliżu granicy z Rosją wyłączyły wszystkie nowoczesne systemy nawigacyjne i przeszły na systemy radarowe z lat 60. XX w. Powodem jest zakłócanie przez Rosjan systemów bazujących na nawigacji satelitarnej. Stare systemy są odporne na rosyjskie ataki.
Na wtorek, 12 listopada, zapowiedziane są dwa duże strajki na lotniskach i w kontroli ruchu lotniczego we Włoszech i Francji. To będzie nowy kłopot dla przewoźników i pasażerów.
Dane na temat przemieszczania się ludności, czy zagęszczenia mieszkańców, pomagają firmom i miastom podejmować odpowiednie decyzje.
Boeing zapłaci za 7 tygodni bez pracy osobom objętym bezrobociem technicznym podczas strajku. Koncern przygotowuje się do wznowienia produkcji B737 MAX pod zwiększonym nadzorem regulatora FAA.
Hiszpanie udowodnili, że niezawodność i stabilny rozwój są kluczem do zaufania, jakim obie marki darzą klienci.
Wraz ze spadkami europejskiej produkcji przemysłowej, urwało się dno na ryku naczep. Popyt kurczy się, co gorsza przyspiesza tempo spadku.
Wymiana tachografów idzie wyjątkowo ospale, firmy transportowe na pewno nie zdążą wymienić urządzeń we wszystkich ciężarówkach.
Organizacja przewoźników, która zarządza systemem TIR ma jasne cele działania. Chce uzyskać dla firm transportowych większe marże kosztem pośredników.
Nadawcy narzekają na bark wolnych samochodów. Giełda ładunków Timocom przewiduje także wzrost stawek. Jednak nie publikuje prognoz na pierwszy kwartał, który historycznie rzecz biorąc jest najsłabszy.
W czwartek po południu nastąpiła poważna awaria systemu e-Toll. Kierowcy w całej Polsce mają problem z dostępem do Internetowego Konta Klienta (IKK) i uiszczeniem opłat w systemie.
Na polskim rynku nieustannie maleje popyt na samochody ciężarowe. Spadki jednak tracą dynamikę.
Niski popyt osłabionej unijnej gospodarki powoduje, że ceny usług transportu drogowego maleją mimo rosnących kosztów.
O ponad połowę wzrosła w trzech kwartałach 2024 r. liczba niewypłacalności polskich firm transportowych. Na rynkach UE zlecenia podbierają im przewoźnicy z Ukrainy, dramatycznie brakuje też kierowców.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas