Odroczenie wiąże się z decyzją pionu konkurencji Unii Europejskiej o uruchomieniu pełnego postępowania wyjaśniającego transakcji kupna 80 proc. cywilnego Embraera przez koncern ze Stanów.
Brazylijczycy ogłosili wcześniej, że transakcję tę zatwierdziły już władze amerykańskie, ale podkreślili, że skoro nie została ona zaaprobowana przez wszystkie organy nadzoru, to oni nie mogą zagwarantować dotrzymania nowego terminu ani nawet tego, że dojdzie w ogóle do tej transakcji.
Komisja Europejska w uzasadnieniu swej decyzji stwierdziła, że operacja ta usunie z rynku samolotów cywilnych trzeciego producenta pod względem wielkości, a potencjalni rywale z Chin, Japonii i Rosji nie będą w stanie wypełnić luki w następnej dekadzie z powodu wysokich barier wejścia na ten rynek.
Według pionu konkurencji obie firmy, Boeing i Embraer zaczną bezpośrednio konkurować cenami i innymi parametrami na świecie i w Europie, a brazylijska firma zniknie ze światowego rynku samolotów wąskokadłubowych. Komisja ma ogłosić swój werdykt 20 lutego — podał Reuter.