Aktualizacja: 12.03.2017 13:29 Publikacja: 12.03.2017 13:01
Zabytkowe pociągi turystyczne znów pojawią się na najpiękniejszych trasach kolejowych Małopolski
Foto: www.facebook.com/kolejegalicyjskie
Foto: www.facebook.com/kolejegalicyjskie
Zabytkowe pociągi turystyczne znów pojawią się na najpiękniejszych trasach kolejowych Małopolski
Foto: www.facebook.com/kolejegalicyjskie
Wakacyjny pociąg retro "Transwersalny", który w ubiegłym roku jeździł na linii 104
Foto: www.facebook.com/kolejegalicyjskie
Pociągi retro będą jeździły po trasach Małopolski od kwietnia do grudnia 2017 r.
Foto: www.facebook.com/kolejegalicyjskie
Pociągi retro będą jeździły po trasach Małopolski od kwietnia do grudnia 2017 r.
Foto: www.facebook.com/kolejegalicyjskie
Pociągi retro będą jeździły po trasach Małopolski od kwietnia do grudnia 2017 r.
Foto: www.facebook.com/kolejegalicyjskie
Przejazdy zabytkowymi składami będą realizowane od kwietnia do grudnia 2017 r. Organizuje je Nowosądeckie Stowarzyszenie Miłośników Kolei we współpracy ze Skansenem Taboru Kolejowego w Chabówce. Województwo małopolskie przeznaczyło na wsparcie projektu 400 tys. zł w ramach konkursu z dziedziny turystyki "Małopolska Gościnna".
Jak poinformował PAP Łukasz Wideł, wiceprezes Nowosądeckiego Stowarzyszenia Miłośników Kolei, tegoroczna dotacja z urzędu marszałkowskiego jest rekordowa. Pozwoli pokryć ok. 2/3 kosztów organizacji przedsięwzięcia, a reszta będzie pochodzić ze sprzedaży biletów.
W nowym rozkładzie jazdy 2024/2025 wchodzącym w życie w sobotę 15 grudnia kolej zapowiada rekordowe czasy przejazdów, więcej połączeń, wygodniejsze pociągi. Kilka miast straci jednak dostęp do pendolino.
Polityka Banku Rosji dobija rosyjski transport drogowy. Większość rosyjskich firm zajmujących się przewozami towarowymi zakończy rok 2024 stratami, a około 30 proc. z nich grozi bankructwo. Jedynym ratunkiem jest szara strefa.
Budowa drogi ekspresowej S16 na odcinku Olsztyn-Biskupiec to pierwszy projekt GDDKiA w Polsce dla którego wdrożono zaktualizowane dokumenty kontraktowe w sprawie przepisów techniczno-budowlanych. Co to oznacza? Na jakim etapie jest ta inwestycja?
Wyższe zyski, wyższa marża, tańsze paliwo i pełne samoloty. To dlatego w tym roku europejskie linie lotnicze zarobią na każdym przewiezionym pasażerze 8,2 dolara.
Bank wspiera rozwój pasji, dlatego miał już w swojej ofercie konto gamingowe, atrakcyjne wizerunki kart płatniczych oraz skórek w aplikacji nawiązujących do gier. Teraz, chcąc dotrzeć do młodych, stworzył w ramach trybu kreatywnego swoją mapę symulacyjną w Fortnite, łącząc innowacyjną rozgrywkę z edukacją finansową i udostępniając graczom możliwość stworzenia w wirtualnym świecie własnego banku.
W punktualności PKP są lepsze od Deutsche Bahn, ale w sposobie rezerwacji niemal najgorsze w Europie. Ranking kolei w Europie wygrywają Włosi, Szwajcarzy i prywatny przewoźnik z Czech, który chce wjechać do Polski.
Zniesienie kontroli na bułgarskich i rumuńskich granicach będzie dopalaczem dla handlu. Polskie firmy też mają apetyt na zwiększenie obrotów.
Chińscy dostawcy informują, że lada dzień Rosja poluzuje ograniczenia w kolejowym tranzycie z Chin do Europy.
Rosyjskie cła wywozowe dotyczą także chińskiego tranzytu. Z tego powodu tamtejsi eksporterzy część towarów wysyłają morzem.
Melanie Leonhard, senator ds. gospodarki i innowacji Wolnego i Hanzeatyckiego Miasta Hamburg przekonuje, że porty nie rozwiną się bez dobrych stosunków z armatorami, którzy stali się głównymi graczami w transporcie morskim.
Rolnicza blokada przejścia samochodowego w Medyce jest zawieszona, ale i tak na kolej trafia coraz więcej ładunków. Cały czas kolejarze tracą dużo czasu na przejściach granicznych.
Więcej połączeń, krótsze czasy przejazdów, wygodniejsze podróże – w połowie grudnia kolej zmienia rozkład jazdy.
Rumunia odnawia flotę pociągów pasażerskich i właśnie ruszyły na tory pierwsze od blisko ćwierćwiecza nowe elektryczne pojazdy, choć z przygodami.
Poprawa bezpieczeństwa na przejazdach to powszechny postulat kolejarzy i zmotoryzowanych. Ale jednym z największych wyzwań dla zarządcy kolejowej infrastruktury jest wdrożenie systemów sterowania ruchem kolejowym.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas