Dobry rok dla długodystansowych europejskich linii lotniczych

Po latach strat w bitwie z niskobudżetowymi liniami lotniczymi Lufthansa, British Airways czy Iberia zyskują przewagę.

Aktualizacja: 03.04.2017 17:02 Publikacja: 03.04.2017 16:58

Dobry rok dla długodystansowych europejskich linii lotniczych

Foto: 123RF

W pierwszym kwartale 2017 r. zarówno Lufthansa jak i IAG (International Consolidated Airlanes Group), w którego skład wchodzi m.in. British Airways czy Iberia, odnotowały wzrost o 19 proc. Z kolei zyski Air France wzrosły nawet o 37 proc., najlepiej od ponad 3 lat. Natomiast w Ryanairze czy EasyJetcie (drugim z największych europejskich tanich przewoźników) wzrost wyniósł niecałe 2,5 proc.

Stanowi to kontrast w stosunku do panujących w liniach lotniczych trendach – średni wzrost zysków w Lufthansie wynosi 9 proc. rocznie, a w Ryanairze 29 proc.

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Transport
Słabną diesle na rynku wtórnym
Transport
Stany Zjednoczone znów chcą budować statki i okręty
Transport
Amerykanie boją się wsiadać do samolotów. Musk i katastrofy zrobiły swoje
Transport
Nowe szczegóły katastrofy na Morzu Północnym. Kapitan to Rosjanin
Transport
Brazylijski Embraer ma plany dla Polski. Ale LOT i MON muszą zrobić zakupy
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń