Zarząd Wieltonu zamierza kontynuować sprawdzony model rozwoju. Z nowej strategii spółki wynika, że motorem rozwoju firmy w latach 2017–2020 będzie wzrost organiczny, który będzie wspomagany kolejnymi akwizycjami.
W tym spółka akurat ma już doświadczenie, bo w ciągu ostatnich dwóch lat kupiła francuską spółkę Fruehauf posiadającą zakład produkcyjny w Auxerre, a także aktywa produkcyjne i marki należące do włoskiej firmy Compagnia Italiana Rimorchi.
Nastawieni na przejęcia
Plany Wieltonu zakładają osiągnięcie w 2020 roku 2,4 mld zł przychodów przy sprzedaży na poziomie 25 tys. naczep i przyczep, wobec odpowiednio 1,2 mld zł przychodów i 12,9 tys. pojazdów sprzedanych w 2016 roku.
– Tak szybki wzrost będzie możliwy dzięki zrównoważonej strategii opartej na rozwoju organicznym i akwizycjach. Chcemy być konsolidatorem europejskiego rynku naczep i przyczep, który obecnie jest mocno rozdrobniony. Mniejsi producenci stanowią aż 51 proc. – mówi Mariusz Golec, prezes Wieltonu.
Spółka szuka potencjalnych celów do przejęcia w krajach Europy Zachodniej celem wejścia na nowe rynki lub umocnienia pozycji na obecnych rynkach.