Na ten spektakl w Krakowie nie można dostać biletów. Cezary Tomaszewski, autor scenicznego hitu z 2017 r. „Cezary idzie na wojnę” - teraz przygotował w formie operetki ironiczny spektakl o przyszłości ludzkości i naszej planety.
Scena przeistacza się w Sanatorium Uzdrowiskowe i Pijalnię Wód im. prof. dra Józefa Dietla, propagatora działalności uzdrowisk w Krynicy, Szczawnicy, Muszynie. Trafiają tu biznesmeni. Zastanawiają się w co warto zainwestować: w turystykę zdrowotną, doznania sensoryczne czy może w wody lecznicze, bo woda w 2050 r. będzie droższa od ropy naftowej!
Sanatoryjnym rytuałom towarzyszą przeboje kina, operetki i opery: „Brunetki, blondynki”, „Co się dzieje, oszaleję”, „Traviaty”, „Przetańczyć całą noc”, „Usta milczą, dusza śpiewa”. Zderzają się kwestie międzyludzkich relacji, emocji, miłości i śmierci.
Są już też bilety na kolejne spektakle festiwalu Polska w IMCE.
10 i 11 października będzie można zobaczyć „Być jak Beata” z Teatru Współczesnego w Szczecinie. Reżyser Piotr Domalewski, zdobywca wielu nagród, w tym Polskiej Akademii Filmowej oraz gdyńskich Złotych Lwów za film „Cicha noc”, tym razem jest pomysłodawcą i scenarzystą spektaklu świetnej młodej reżyserki Magdy Miklasz. Zderzyli marzenia o „polskim sukcesie”, jakie uosabia Beata Kozidrak - z niespełnieniem wielu Polaków, który startują w talent show, by „Być jak Beata”. To osiłek Zenek, sfrustrowana zakonnica, pielęgniarka i pracownica korporacji, czyli Polska w pigułce. Pojawia się i ona: Beata!
23 i 24 października „Wojna polsko-ruska” Teatru im. Słowackiego w Krakowie/MOS. Po tej premierze Dorota Masłowska powiedziała, że nareszcie doczekała się właściwego odczytania swojej debiutanckiej powieści z 2002 r. Dziś jeszcze dotkliwiej portretuje tak zwanych zwykłych Polaków, ich marzenia i obsesje. Reżyser Paweł Świątek, autor pamiętnej inscenizacji „Pawia Królowej”, wydobył komizm, groteskę, ale też dzisiejszą perspektywą kobiecych bohaterek. Na sukces spektaklu złożyło się również zaskakujące ujęcie postaci Silnego, które wiele mówi o współczesnej Polsce.
Kreację Willy’ego Lomana zaprezentuje Mirosław Baka, jeden z najwybitniejszych polskich aktorów, m. in. laureat Nagrody im. Zelwerowicza „Śmierć komiwojażera” z Teatru Wybrzeże w Gdańsku (13 i 14 listopada). Arcydzieło amerykańskiego dramatu Arthura Millera o sprzedawcy, który wpadł w kapitalistyczną pułapkę, nigdy wcześniej nie brzmiało w Polsce aktualniej niż teraz, gdy kredyt, hipoteka i dług topią marzenia o lepszym życiu, które wydawało się być na wyciągnięcie dłoni. za swoją wcześniejszą rolę w Wybrzeżu. Kapitalistyczna tragedia, nie omija rodziny, która musi sprostać fatum pieniądza.