"Odlot" i "Dziady" nagrodzone w Łodzi

Znamy werdykt ustanowiony w Plebiscycie Publiczności XXVIII Międzynarodowego Festiwalu Sztuk Przyjemnych i Nieprzyjemnych w Łodzi, organizowanego przez Teatr Powszechny w Łodzi.

Publikacja: 17.05.2022 21:47

Jan Peszek (na zdjęciu) otrzymał tytuł Najlepszego Aktora

Jan Peszek (na zdjęciu) otrzymał tytuł Najlepszego Aktora

Foto: PAP/Rafał Guz

Publiczność XXVIII Międzynarodowego Festiwalu Sztuk Przyjemnych i Nieprzyjemnych, oddając swoje głosy (internetowo oraz tradycyjnie – wypełniając karty plebiscytowe), przyznała:

Tytuł Najlepszego Spektaklu - spektaklowi "Odlot" - sztuce Zenona Fajfera w reżyserii Anny Augustynowicz (Teatr Współczesny w Szczecinie),

tytuł Najlepszej Aktorki - Dominice Bednarczyk za rolę Konrada w sztuce Adama Mickiewicza "Dziady” w reżyserii Mai Kleczewskiej (Teatr im. Juliusza Słowackiego w Krakowie),

tytuł Najlepszego Aktora - Janowi Peszkowi za rolę senatora w sztuce Adama Mickiewicza "Dziady” w reżyserii Mai Kleczewskiej (Teatr im. Juliusza Słowackiego w Krakowie).

W części konkursowej XXVIII Międzynarodowego Festiwalu Sztuk Przyjemnych i Nieprzyjemnych brały udział spektakle:

• Adam Mickiewicz, „Dziady”, reżyseria: Maja Kleczewska (Teatr im. Juliusza Słowackiego w Krakowie)

• „1,8 m”, reżyseria: Iwan Wyrypajew (Nowy Teatr w Warszawie)

• Zenon Fajfer, „Odlot”, reżyseria: Anna Augustynowicz (Teatr Współczesny w Szczecinie)

• „Śnieg”, na podstawie powieści Orhana Pamuka, reżyseria: Bartosz Szydłowski (Teatr Łaźnia Nowa w Krakowie/ Międzynarodowy Festiwal Teatralny Boska Komedia/ Gdański Teatr Szekspirowski/Solidarity of Arts, STUDIO teatrgaleria, Teatr Śląski im. Stanisława Wyspiańskiego w Katowicach)

• Amanita Muskaria, „Ciemna woda”, reżyseria: Iwo Vedral (Nowy Teatr im. Witkacego w Słupsku)

• Anton Czechow, „Wujaszek Wania”, reżyseria: Małgorzata Bogajewska (Teatr Ludowy w Krakowie)

• Radosław Paczocha, „Maria”, reżyseria: Adam Orzechowski (Teatr Powszechny w Łodzi)

Spektakl „Imagine” w reżyserii Krystiana Lupy (koprodukcja Teatru Powszechnego w Łodzi i Teatru Powszechnego im. Zygmunta Hübnera w Warszawie) był Pokazem Mistrzowskim i nie brał udziału w Plebiscycie Publiczności.

Teatr
Kobiety między Herodem, Hitlerem i AfD. Czym polski spektakl zaskoczył niemiecką publiczność?
Teatr
Przebłyski wspomnień, czyli mistrzowski duet Jankowskiej-Cieślak i Olbrychskiego
Teatr
Jan Klata dyrektorem Narodowego. Jan Englert żegna się „Hamletem”
Teatr
Jan Klata dyrektorem Narodowego w Warszawie. To druga narodowa scena, którą pokieruje
Teatr
Konkurs w Teatrze Narodowym: Klata 3 głosy, Kotański 2 głosy