Jesienne demonstracje debiutują w teatrze

„Czerwone nosy” w reżyserii Jana Klaty w poznańskim Teatrze Nowym to pierwszy spektakl, który nawiązuje do jesiennych demonstracji w jednej ze scen. W pierwszym dniu otwarcia teatrów po trwającym od początku listopada lockdownie.

Publikacja: 12.02.2021 23:00

Foto: fot. Marcin Baliński

Naprzeciwko siebie stają zbrojni w pleksiglasowe tarcze „czarni” w białych komżach ministrantów dyrygowani przez hierarchów oraz tłum młodzieży, która nie ma w tym starciu żadnych szans. W spektaklu to nawiązanie do herodiańskiej „rzezi niewiniątek”. Jest jedną z sekwencji opowieści o czasach zarazy. Osadzonej w średniowiecznej Europie, ale z ewidentnymi odwołaniami do współczesności. Średniowiecze zresztą powraca z całą brutalnością.

Awinioński papież Klemens VI – mówiący z fałszywą skromnością, że został wybrany przez kardynałów z poparciem króla - mówi: zaraza była czasem naiwnych, niewinnych  łez, a teraz powraca mrok głębszy: wracamy do normalności.


99 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Teatr
O tym jak Coetzee spotkał się z zespołem Warlikowskiego i pytał o Pawlikowskiego
Teatr
Dlaczego ludzie „ćpają” od zawsze? „Na prochach" w Teatrze Syrena
Teatr
Festiwal Sztuk Przyjemnych i Nieprzyjemnych spyta o wspólnotę i pokaże „Heksy" Szpili
Teatr
Rekord Teatru TV, gra Krzysztofik, Grabowski. Powrót Cezarego Pazury
Teatr
„Tkocze” Kleczewskiej: ludzie pracy chcą rozwalić świat oligarchów