Komunikator nowej ery na festiwalu Coachella

Amerykański festiwal Coachella widział już wiele nowinek technologicznych. Tegoroczna edycja odsłoni kolejną z nich.

Aktualizacja: 11.04.2015 15:06 Publikacja: 11.04.2015 14:50

Snapchat to obecnie najpopularniejszy według badań serwis społecznościowy wśród młodych Amerykanów. Podczas gdy inne popularne środowiska social mediowe gromadzą po mniej więcej identyczne grupy wiekowe, po komunikator z duszkiem w logo sięga ponad połowa ludzi poniżej 35. roku życia. Potencjał rozwoju wciąż pozostaje ogromny, Snapchat notuje kilkukrotne wzrosty w ciągu ostatnich 12 miesięcy i nieustannie eksperymentuje z nowymi usługami.

Festiwal i komunikator

W piątek rozpoczęła się kolejna edycja festiwalu Coachella. Odbywające się po raz szesnasty muzyczne wydarzenie ma dla miłośników muzyki same plusy. Dolina, w której stają sceny, znajduje się niewiele ponad 200 kilometrów od Los Angeles. Wieczorem (w momencie pisania tekstu przed godz. 9 rano w Polsce, w Kalifornii zbliża się północ i termometr wskazuje 26 stopni Celsjusza), jest przyjemnie ciepło i nikt nie spodziewa się załamania pogody. Wystarczy tylko zarezerwować sobie dwa kwietniowe weekendy po Wielkanocy i zanurzyć się w koncertach. Lepiej pospieszyć się przy rezerwowaniu biletów, te na tegoroczną edycję rozeszły się w ciągu 20 minut. W 2014 Coachella zarobiła blisko 80 mln dolarów, wzięło w niej udział 580 tys. osób.

Coachella gościła na swoich scenach nie tylko samych muzyków, ale także technologiczneciekawostki. Przed trzema laty udało się specjalnym hologramem wskrzesić zmarłego przed  laty rapera Tupaca Shakura. Ku ogromnemu zaskoczeniu publiczności stworzona cyfrowo postać wykonała dwa utwory z żywym Dr. Dre. Na festiwalu także umieszczają swoje prace artyści specjalizujący się w wizualizacjach i cyfrowych instalacjach. Potencjał marketingowy imprezy wciąż rośnie, firma H&M wypuściła linię ubrań inspirowanych „H&M Loves Coachella", było jedynie kwestią czasu, by z szansy na stworzenie efektu fetsiwalowej synergii skorzystała najmodniejsza wśród młodych ludzi aplikacja.

Snapchat zna swoich użytkowników

Snapchat na tegoroczną Coachellę przygotowała zestaw nowych usług. Na zdjęcia i filmiki wysyłane za pośrednictwem kominukatora można będzie nakładać specjalne filtry tagujące je nazwami zespołów, które w danym momencie będą występować. Filtry będą ograniczone czasowo i opatrzone odpowiednimi informacjami odnośnie lokalizacji użytkowników. W jeszcze prostszy niż wcześniej sposób będzie można podzielić się ze znajomymi tym, co będzie się samemu oglądać.

Snapchat opiera się na wiadomościach ulotnych, które są usuwane z serwerów kilka sekund po ich wysłaniu, zatem chwilowy tryb życia przygotowanych nakładek idealnie wpasowuje się w filozofię korzystania z aplikacji. Poza tym będzie można z nich korzystać jedynie, gdy samemu będzie się na festiwalu. Zdjęcie opatrzone przykładowym tagiem informującym, że słucha się właśnie występującego Jacka White'a, zyska nowy wymiar ekskluzywności.

Media społecznościowe umacniają swój ulotny, chwilowy charakter przesyłanych wiadomości. Dla coraz młodszej grupy odbiorców liczy się to, co dzieje się w danej chwili, czego można być wyjątkowym odbiorcą. Dzielenie się takiego typu informacjami podnosi prestiż użytkownika, a także tworzy poczucie wyjątkowości. Snapchat wyczuwa potrzeby swoich odbiorców i stawia kolejny poważny krok w stronę komunikatorów nowej ery. Nawet, jeżeli kolejna, ponownie zmieniająca wszystko, ich odsłona miałaby pojawić się już za tydzień.

Świat
Wojna Rosji z Ukrainą. Dzień 1024
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Świat
Szwajcaria odnowi schrony nuklearne. Już teraz kraj jest wzorem dla innych
Świat
Wojna Rosji z Ukrainą. Dzień 1023
Świat
Wojna Rosji z Ukrainą. Dzień 1022
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Świat
Wojna Rosji z Ukrainą. Dzień 1021