Jak informuje businessinsider.com.pl, serwis ogłosił, że jedną z kolejnych zmian w news feedzie, będzie nadanie specjalnego priorytetu wyświetlania materiałom oraz stronom z obszarów, w których mieszkają użytkownicy Facebooka. - Od dzisiaj będziemy wyświetlać wam więcej artykułów pochodzących od źródeł w waszym mieście lub miasteczku - napisał na Facebooku CEO firmy Mark Zuckerberg. - Jeśli obserwujesz lokalnego wydawcę lub ktoś podzieli się historią o charakterze lokalnym, może ona pojawić się wyżej w twoim news feedzie - dodał. Podkreślił także, że na początku zacznie działać to w USA, jednak z czasem funkcja pojawi się również w innych krajach.
Jak podaje businessinsider.com.pl. Facebook definiuje wydawcę jako lokalnego, jeśli w jego linki "klikają czytelnicy na ograniczonym obszarze geograficznym".
Na początku stycznia serwis zapowiedział pierwsze zmiany w sposobie prezentacji treści w news feedzie. Informowano wówczas o tym, że pierwszeństwo w wyświetlaniu będą miały posty wrzucane przez rodzinę i znajomych oraz materiały wydawców lub marek, które inicjują dyskusje i pogłębiają relacje.
19 stycznia Mark Zuckerberg zapowiedział natomiast, że Facebook zamierza nadać priorytet "materiałom, które są godne zaufania, informacyjne i lokalne”.
Jak poinformował serwis, jego użytkownicy w specjalnie przygotowanych ankietach będą wskazywać najbardziej wiarygodne źródła wiadomości. Wyniki ankiet zdecydują o pozycji materiałów poszczególnych wydawców w news feedach użytkowników.