Polska. Where the unbelievable happens - spot promujący Polskę

W sieci pojawił się spot zamówiony przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych, który ma promować Polskę za granicą.

Publikacja: 01.11.2014 23:23

Polska. Where the unbelievable happens - spot promujący Polskę

Foto: Kadr z filmu

2-minutowa odsłona reklamowej kampanii Polski, została zamówiona przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych. Film przygotowało Opus Film, postprodukcją zajęło się Platige Image.

Film "Polska. Where the unbelievable happens" (Polska. Gdzie niewiarygodne staje się rzeczywistością) utrzymany jest w baśniowej konwencji.

- W ubiegłym tygodniu byłem w Polsce - szepcze po angielsku chłopiec do kolegi z ławki i z przejęciem opisuje mu rodzinną wyprawę do Gdańska, Warszawy, Krakowa i Zakopanego.

- Mój tata musiał zająć się czymś w Polsce, więc zabrał nas na wakacje - zdradza uczeń.

- Najpierw pojechaliśmy nad morze - opowiada. - Zobaczyliśmy stadion, który musieli wyciągnąć z morza, bo wygląda jak bursztyn - opisuje chłopiec.

- Stamtąd wybraliśmy się do Warszawy. W samym centrum miasta widzieliśmy wielką bitwę. Byli tam rycerze i konie - relacjonuje.

- W Krakowie widzieliśmy jaskinię, w której mieszka smok, ale akurat go nie było - opisuje. A wszystko to w czasie, gdy jego ojciec podpisywał kontrakty z polskimi partnerami.

Na koniec wyprawy cała rodzina udaje się w góry, gdzie spotkała śpiącego giganta z kamienia.

Chłopiec pokazał koledze zdjęcia z wycieczki, na których widać stadion PGE Arena, obraz Jana Matejki "Bitwa pod Grunwaldem", figurę Smoka Wawelskiego i Giewont.

Film kończy się hasłem: "Polska. Where the unbelievable happens".

Nie obyło się jednak bez kontrowersji. Lider SLD Leszek Miller zwrócił na Twitterze uwagę - za dziennikarką Katarzyną Pawlak - że na Giewoncie, który pojawia się w klipie, brakuje krzyża.

@KatarzynaPawlak: O, a co się stało z krzyżem na Giewoncie w tym spocie promującym Polskę? pic.twitter.com/5SblY1W2nh

Warszawiacy natomiast zwrócili uwagę na fragment nakręcony przy rondzie de Gaulle'a. W tle widać Hotel Intercontinental, Złotą 44, Rondo 1 czy fragment Warszawskiego Centrum Finansowego, których nie da się stamtąd dostrzec.

Reżyserem i twórcą scenariusza jest Paweł Borowski. Za produkcję odpowiadała Sonia Pośpiech, a muzykę Adam Burzyński.

2-minutowa odsłona reklamowej kampanii Polski, została zamówiona przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych. Film przygotowało Opus Film, postprodukcją zajęło się Platige Image.

Film "Polska. Where the unbelievable happens" (Polska. Gdzie niewiarygodne staje się rzeczywistością) utrzymany jest w baśniowej konwencji.

Pozostało 88% artykułu
Czym jeździć
Skoda Kodiaq. Mikropodróże w maxisamochodzie
Cykl Partnerski
Brudna energia: kula u nogi
Hybrydy
Skoda Kodiaq. Co musisz wiedzieć o technologii PHEV?
Społeczeństwo
Niech Ministerstwo Kultury określi, czy chce centrum filmowego w Toruniu
Społeczeństwo
500 plus na minusie. Rząd przyznaje, że skuteczność programu jest marna
Społeczeństwo
Takiej pogody na Wszystkich Świętych nie było od kilku lat. Najnowsze prognozy IMGW
Społeczeństwo
Michał Szułdrzyński: Co mają wspólnego związki partnerskie z zawieszeniem prawa do azylu?