Walka o login na „opiekuna klienta”. Starsi bardziej uważają

Co czwarty Polak w ostatnich miesiącach miał telefon z prośbą o podanie swojego numeru PESEL, serii dowodu osobistego lub danych do logowania w bankowości elektronicznej. Wielu wciąż się nabiera.

Publikacja: 14.07.2021 21:00

Walka o login na „opiekuna klienta”. Starsi bardziej uważają

Foto: PAP/Wojciech Pacewicz

Świadomość, że wyłudzone cudze dane osobowe oszuści wykorzystują do przestępczych celów wciąż jest niedostateczna. Blisko co piąta osoba przyznaje, że mogła im podać takie informacje – wskazuje sondaż serwisu ChronPESEL.pl i Krajowego Rejestru Długów, który poznała „Rzeczpospolita".

Ponad połowa badanych twierdzi, że ich rozmówcy podawali się za pracownika banku, a co piąty telefon był z firmy gazowniczej, energetycznej lub od dostawcy internetu. O numer PESEL, dane z dowodu lub login do konta pytali też przedstawiciele firm, ogłaszając rzekomą wygraną w konkursach.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Społeczeństwo
Ostrzeżenia IMGW dla wszystkich województw. Pogoda da się we znaki
Społeczeństwo
20 tysięcy złotych i operacja trzustki na nowoczesnym sprzęcie. Pacjentów informował znany profesor
Społeczeństwo
Sondaż: Czy marsze wpłyną na wynik wyborów prezydenckich? Znamy zdanie Polaków
Społeczeństwo
Stadniny koni arabskich na finansowym dnie. Najgorsze wyniki od lat
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Społeczeństwo
„Agresywne” napisy na płocie domu Jerzego Owsiaka. „Kolejne traumatyczne przeżycie”