"Najfajniejsza małpa w dżungli". H&M przeprasza za reklamę z czarnoskórym chłopcem

Firma odzieżowa H&M opublikowała przeprosiny za użycie wizerunku czarnoskórego dziecka do reklamy bluzy w napisem „Coolest Monkey In The Jungle” (Najfajniejsza małpa w dżungli - ang.)

Aktualizacja: 09.01.2018 09:21 Publikacja: 09.01.2018 08:59

"Najfajniejsza małpa w dżungli". H&M przeprasza za reklamę z czarnoskórym chłopcem

Foto: H&M

Reklama produktu pojawiła się w brytyjskiej wersji sklepu. Część internautów oceniła, że wykorzystanie wizerunku czarnoskórego chłopca do reklamy bluzy była przypadkowa. Inni oskarżyli firmę o rasizm.

Osoby, które krytykowały postawę firmy, zwracały uwagę, że w tej samej kolekcji wykorzystano wizerunki białych dzieci. Na jednej z bluz narysowane są zwierzęta, na innej pojawił się napis "survival expert"

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Społeczeństwo
Hiszpania pokonana w pięć sekund. Winę za blackout ponoszą politycy?
Społeczeństwo
Po dwóch latach w Sojuszu Finowie tracą zaufanie do NATO. Efekt Donalda Trumpa?
Społeczeństwo
Nowa Zelandia będzie uznawać tylko płeć biologiczną? Jest projekt ustawy
Społeczeństwo
Haiti chce od Francji zwrotu „okupu” sprzed ponad 200 lat. Chodzi o miliardy
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Społeczeństwo
Przełom w walce z cukrzycą? Firma farmaceutyczna ogłosiła wyniki badań klinicznych