Król dopalaczy promuje się na Pucharze Świata

Tysiące fanów przyjadą dziś do Zakopanego, by kibicować Adamowi Małyszowi. Będzie tam także Dawid Bratko, który chce promować napój energetyczny

Aktualizacja: 21.01.2011 03:20 Publikacja: 21.01.2011 03:18

Dawid Bratka

Dawid Bratka

Foto: Fotorzepa, Marian Zubrzycki

Trzy dni zawodów Pucharu Świata przyciągają pod Wielką Krokiew tłumy kibiców.

– Sprzedało się ponad 20 tysięcy biletów – mówi Ewa Matuszewska, rzeczniczka zakopiańskiego urzędu miasta. Tuż przed rozpoczęciem imprezy w hotelu przy drodze wiodącej pod Wielką Krokiew konferencję prasową zwołał Dawid Bratko, były właściciel sieci sklepów z dopalaczami Smartszop.

Chce wykorzystać popularną imprezę, by zaprezentować biznesowe plany i promować napój energetyczny, dostępny na rynku od trzech miesięcy. Jego nazwa kojarzy się wielu z siecią sklepów [link=http://Smartszop.pl]Smartszop.pl[/link].

– Nie zdradzę szczegółów piątkowej konferencji. Zapraszam do Zakopanego – mówi Bratko. – Jestem człowiekiem biznesu i na pewno ze swej działalności nie zrezygnuję.

Były właściciel sklepów z dopalaczami zlekceważył w październiku zakaz handlu tymi substancjami. Po tym, gdy sanepid i policja zamknęły jego sklepy, zerwał założone na drzwiach plomby i próbował nadal sprzedawać „artykuły kolekcjonerskie”. Został zatrzymany, ale sąd odrzucił wniosek prokuratury o areszt. Teraz jest wolny i zamierza domagać się od państwa odszkodowania za poniesione straty. A napój ma reklamować hasłem: „Nie pozwól go zapuszkować”. Zapewnia, że specyfik produkowany w jednym z państw UE posiada wymagane w Polsce zezwolenia.

– Jesteśmy na wizytę króla dopalaczy przygotowani – zapewnia Matuszewska. – Straż miejska i policja są wyczulone, by zwracać uwagę na dziwne produkty, które mogą pojawić się w Zakopanem podczas imprezy. Być może służby miejskie wybiorą się też na konferencję pana Bratki, choć nie dostaliśmy od niego zaproszenia.

W tym samym hotelu, gdzie się ona odbędzie, w poprzednich latach mieściło się biuro prasowe zawodów narciarskich. A podczas jednej z imprez w Zakopanem inny napój promowała firma sponsorująca Adama Małysza.

Trzy dni zawodów Pucharu Świata przyciągają pod Wielką Krokiew tłumy kibiców.

– Sprzedało się ponad 20 tysięcy biletów – mówi Ewa Matuszewska, rzeczniczka zakopiańskiego urzędu miasta. Tuż przed rozpoczęciem imprezy w hotelu przy drodze wiodącej pod Wielką Krokiew konferencję prasową zwołał Dawid Bratko, były właściciel sieci sklepów z dopalaczami Smartszop.

Pozostało jeszcze 80% artykułu
Społeczeństwo
Kruche imperium „Królowej Zakopanego”
Społeczeństwo
Wyborcy jednego z kandydatów na prezydenta zdecydowanie za wysłaniem polskich wojsk na Ukrainę
Społeczeństwo
Motocyklowa nonszalancja na drogach
Społeczeństwo
IMGW ostrzega przed burzami. Wydano alerty. Gdzie będzie najgorzej?
Społeczeństwo
Sondaż: Czy Trump doprowadzi do pokoju na Ukrainie w 2025 r.? Znamy zdanie Polaków