Deklaracje padły wczoraj wieczorem w Radzyminie podczas pełnego emocji spotkania z mieszkańcami w sprawie obwodnicy Marek. Planowana 15-kilometrowa trasa od ul. Piłsudskiego do obwodnicy Radzymina S8 będzie nowym północnym wylotem z Warszawy w stronę Białegostoku. Przygotowania do budowy obwodnicy Marek pilotujemy w ramach akcji „Życie Warszawy bez korków".
Obwodnica 2015?
Ulica Piłsudskiego przebiegająca przez środek Marek to drugi – po al. Krakowskiej –najbardziej obciążony wlot do Warszawy. W ciągu doby przejeżdża tędy ponad 56 tys. pojazdów.
Wicedyrektor mazowieckiej Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Stanisław Dmuchowski odpierał ataki mieszkańców miejscowości Dybów-Kolonia, którzy znajdą się w sąsiedztwie trasy pod Radzyminem. Jak przekonywał, obwodnica Marek to jedna z trzech priorytetowych inwestycji w Warszawie (oprócz mostu Grota i trasy Salomea-Wolica).
–Chcemy zbudować obwodnicę Marek do końca 2015 r. – mówi „Rz" wojewoda Mazowsza Jacek Kozłowski. – Dla trasy mamy nową decyzję środowiskową. Mam nadzieję, że będzie wolna od błędów i utrzyma się w drugiej instancji. Na szczęście posiada rygor natychmiastowej wykonalności, więc można kontynuować prace projektowe – podkreśla.
Wojewoda przedstawia harmonogram ustalony z GDDKiA. We wrześniu ma być przetarg w koncepcji „Projktuj i buduj". Jest zgoda Ministerstwa Transportu na takie postępowanie. Prezydent Hanna Gronkiewicz-Waltz i wojewoda Kozłowski lobbowali w tej sprawie u ministra Sławomira Nowaka. Do końca roku 2013 GDDKiA chce mieć projekt i zezwolenie na realizację inwestycji. Prace maja ruszyć na przełomie 2013 i 2014 r.