Marek Domagalski: Kampania wyborcza bez koncesjonowania opinii

Więcej wolnej amerykanki w kampanii wyborczej powinno cieszyć obywateli, a pomysły reglamentowania medialnego przekazu czy jak kto woli: medialnego rynku, mogą budzić niepokój.

Publikacja: 22.01.2025 04:40

Marek Domagalski: Kampania wyborcza bez koncesjonowania opinii

Foto: Adobe Stock

Gorączka walki wyborczej narastała z kampanii na kampanię od lat, a sama kampania wychodzi poza jej formalny czas i z tym właściwie już dawno pogodziliśmy się.

Pogodzić się też powinniśmy z nowymi elektronicznymi formami przekazu medialnego, kiedy prywatny smartfon jest jakby małą redakcją. To naturalnie poszerza tematykę i społeczny zakres debaty publicznej, zwłaszcza w trakcie trwającej kampanii wyborczej. Dzięki tym technologicznym i społecznym przemianom jest bardziej spluralizowana politycznie, ideowo, pozwalając obywatelom na osobisty w niej udział.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r. Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Rzecz o prawie
Łukasz Guza: Dyscyplinarki na manowcach
Rzecz o prawie
Jacek Dubois: Moda w polityce, czyli prawo kontra demagogia
Rzecz o prawie
Joanna Parafianowicz: Jaki jest stereotypowy adwokat
Rzecz o prawie
Marek Domagalski: Opłaty nie powinny blokować rozpatrzenia spraw w sądach
Rzecz o prawie
Michał Długosz: Unde malum w wymiarze sprawiedliwości