Joanna Parafianowicz: Magiczne słowo „zaufanie”

Relacja adwokata z klientem musi zakładać obustronną dobrą wolę.

Publikacja: 24.01.2023 02:00

Joanna Parafianowicz: Magiczne słowo „zaufanie”

Foto: Fotorzepa / Marian Zubrzycki

Choć nawet my, adwokaci, często skłonni jesteśmy przekonywać, że wykonywany przez nas zawód niczym się nie różni od wszystkich pozostałych, zaś okolicznością, która bezdyskusyjnie o tym przesądza, jest status przedsiębiorcy, nie mam wątpliwości, że jest to myślenie błędne. To bowiem, co powoduje, że nawet płacąc dokładnie takie same daniny publicznoprawne, podlegając identycznym obowiązkom jak inne osoby świadczące usługi czy odnotowując dochody niższe od innych specjalistów – adwokaci parają się profesją wyjątkowo ważną społecznie, zamknięte jest w słowie „zaufanie”.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Rzecz o prawie
Mikołaj Małecki: Karygodne zabójstwa – groźna kazuistyka
Rzecz o prawie
Ewa Szadkowska: W kwestii sądów wciąż jak u Hitchcocka
Rzecz o prawie
Jacek Dubois: W obronie maratończyków
Rzecz o prawie
Leszek Kieliszewski: Odwrót od rządów prawa
Rzecz o prawie
Robert Damski: Po co komu komornik?
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem