Justyna M. Hamada: Dla dobra firmy

Zawsze punktem wyjścia w tworzeniu zachęt dla zgłaszających naruszenia będzie zbudowanie zaufania.

Publikacja: 16.08.2022 10:26

Justyna M. Hamada: Dla dobra firmy

Foto: Adobe Stock

W ubiegłym tygodniu dyskutowaliśmy szczegółowo o obowiązku zdefiniowania zachęt dla sygnalistów do zgłoszeń wewnętrznych. Dziś weźmiemy pod lupę dojrzałość organizacji jako czynnik skutecznego funkcjonowania bezpiecznych kanałów dla sygnalistów w firmie.

Podejmujemy ten temat, ponieważ podobnie jak kanały do zgłaszania naruszeń, zachęty dla sygnalistów powinny być dostosowane do charakteru i skali firmy. Oba te elementy mają ten sam cel i dwa wspólne zadania:

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r. Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Rzecz o prawie
Łukasz Guza: Dyscyplinarki na manowcach
Rzecz o prawie
Jacek Dubois: Moda w polityce, czyli prawo kontra demagogia
Rzecz o prawie
Joanna Parafianowicz: Jaki jest stereotypowy adwokat
Rzecz o prawie
Marek Domagalski: Opłaty nie powinny blokować rozpatrzenia spraw w sądach
Rzecz o prawie
Michał Długosz: Unde malum w wymiarze sprawiedliwości