– Widzimy, co się dzieje i wiem, że nie jest dobrze – słyszę podczas rozmów z ludźmi ze sztabu Szymona Hołowni. „Komunikacja nie działa” – to z kolei najczęściej powtarzane słowa w Trzeciej Drodze, charakteryzujące kampanię prezydencką marszałka Sejmu.
PSL ma za złe Polsce 2050, że traktuje doły partyjne jedynie jako dostarczyciela podpisów pod kandydaturą Hołowni. – Dzień przed dowiadujemy się, że marszałek przyjdzie do gminy i mamy szybko zorganizować spotkanie w lokalnym domu kultury. Tak się nie da prowadzić kampanii wyborczej – mówi jeden z ludowców. Wizerunkowo też jest problem. Szymon Hołownia jest słabo eksponowany medialnie, choć wydarzenia krajowe i międzynarodowe mu sprzyjają, jako drugiej osobie w państwie. Nie narzuca tematów debaty publicznej. Nawet z reaktywnością jest słabo.
W sztabie dojrzewa przekonanie, że będzie musiał poświęcić się całkowicie kampanii, kosztem sprawowania urzędu marszałka Sejmu. – Nie da się efektownie prowadzić kampanii i jednocześnie sprawnie wypełniać funkcje drugiej osoby w państwie. A Szymon jest prymusem i marszałkowanie go pochłania. A teraz powinna kampania – słyszę ze sztabu Hołowni. Na funkcji drugiej osoby w państwie już się nie buduje. Efekty tego pokazują sondaże.
Czytaj więcej
Pracownia Opinia24 opublikowała wyniki nowego sondażu prezydenckiego.
Utrwalił się negatywny trend sondażowy dla Szymona Hołowni
Szymon Hołownia ma ponad dwa razy mniejsze poparcie od Sławomira Mentzena w najnowszym sondażu IBRIS dla „Wydarzeń” Polsatu. 6,2 proc. lidera Polski 2050 przy 15,7 proc. kandydata Konfederacji to spora różnica. Przy 35,2 proc. dla Rafała Trzaskowskiego i 25,5 Karola Nawrockiego to już przepaść. Mówienie o szansach Hołowni na prezydenturę czy nawet wejście do drugiej tury, przy jednocyfrowych sondażach, zakrawa na chciejstwo lub żart. Pracownia Opinia24 opublikowała wyniki nowego sondażu prezydenckiego, z którego wynika, że na Hołownię chce głosować jedynie... 4,2 proc. wyborców. Z kolei United Surveys dla Wirtualnej Polski daje mu 7,1 proc., w badaniu Ipsos dla „19.30” i TVP Info może liczyć na 7 proc. głosów.