#RZECZoBIZNESIE: Łukasz Mrowiński: Kawa może smakować inaczej niż kawa

Na rynku kawy w Polsce widać podobne trendy i mechanizmy, jakie miały miejsce na rynku piw kraftowych – mówi Łukasz Mrowiński, współzałożyciel i członek zarządu Etno Cafe, gość programu Michała Niewiadomskiego.

Publikacja: 24.07.2018 11:49

#RZECZoBIZNESIE: Łukasz Mrowiński: Kawa może smakować inaczej niż kawa

Foto: tv.rp.pl

Gość tłumaczył, że kawy wysokiej jakości z sektora speciality muszą mieć odpowiednią ilość punktów w ocenie testerów. - Kawa musi otrzymać przynajmniej 80 pkt. na 100 możliwych. Te kawy są bardzo rozbudowane pod względem aromatu i smaku, nic nie trzeba dodawać, żadnego cukru czy mleka. W tych kawach można wyczuć nuty jagody, pomarańczy, ananasów czy orzechów - mówił Mrowiński.

Przyznał, że kawy w marketach zazwyczaj są kawami niższej jakości.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Przemysł spożywczy
Abstynent Putin każe Rosjanom nie pić. Produkcja wódki najniższa od ośmiu lat
Przemysł spożywczy
Kawa wreszcie zacznie tanieć? Świat czeka na zbiory w Brazylii
Przemysł spożywczy
200 mln na pączki. Każdy w Polsce zje co najmniej po dwa
Przemysł spożywczy
Jajecznica będzie daniem luksusowym. Jajka coraz droższe, zaczyna ich brakować
Materiał Promocyjny
Sześćdziesiąt lat silników zaburtowych Suzuki
Przemysł spożywczy
Starbucks zredukuje menu o prawie jedną trzecią i zwolni 1100 osób w USA