Pepsi nie boi się koronawirusa. Wielki zakup w Chinach

PepsiCo zaskoczył rynek. W trakcie kiedy większość zagranicznych firm wstrzymuje biznes w Chinach w wyniku epidemii koronawirusa, koncern dokonał wielkiego zakupu w Państwie Środka.

Aktualizacja: 24.02.2020 18:31 Publikacja: 24.02.2020 16:13

Pepsi nie boi się koronawirusa. Wielki zakup w Chinach

Foto: Bloomberg

ala

Amerykański koncern PepsiCo ogłosił, że kupuje jednego z największych dostawców żywności online w Chinach – firmę Be & Cheery, zajmującą się głównie sprzedażą przekąsek, jak orzechy czy suszone owoce, i napojów. Transakcja szacowana jest na 705 mln dol. - podaje CNN.

Dzięki temu PepsiCo chce stać się liderem w sprzedaży przekąsek przez internet na chińskim rynku, który powiększył się między 2006 a 2016 rokiem o ponad 400 proc., jak wynika z danych chińskiego ministerstwa handlu. Resort spodziewa się dalszych wzrostów i prognozuje, że branża ta będzie warta w 2020 roku blisko 427 mld dol.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Przemysł spożywczy
Amerykańska firma ma nakarmić rosyjskie wojsko. Kreml skonfiskował ją za rzekome przekręty
Przemysł spożywczy
Eksport szansą dla producentów mocnych alkoholi
Przemysł spożywczy
Kryzys ryżowy: Japonia uwalnia rezerwy strategiczne najważniejszego produktu żywnościowego
Przemysł spożywczy
Drogie jajka na Wielkanoc? Amerykanie mają pomysł: malują jak pisanki kartofle i cebulę
Przemysł spożywczy
Hakerzy uderzyli w rosyjską wódkę. Stanęła produkcja i sprzedaż