„DW”: Niemcy oduczyli się gotować. Koncerny spożywcze robią kokosy

Bezsprzecznymi beneficjentami koronakryzysu są koncerny spożywcze. Zakupy ludzi pokazują, że najchętniej sięgają po gotowe jedzenie i półprodukty.

Aktualizacja: 25.04.2020 10:47 Publikacja: 25.04.2020 10:22

„DW”: Niemcy oduczyli się gotować. Koncerny spożywcze robią kokosy

Foto: Adobe Stock

Szwajcarski koncern spożywczy Nestlé, potentat na europejskim rynku, w pierwszym kwartale br. zwiększył obroty o 4,3 proc. Szczególny wzrost zanotowano w dwóch grupach towarów: półproduktów i karmy dla zwierząt. W pierwszych trzech miesiącach tego roku obroty Nestlé wyniosły prawie 20 mld euro.

Handel detaliczny w Niemczech donosił w tym czasie o wzmożonych zakupach na początku epidemii, odnotowując wzrost obrotów o ok. 30 proc. Teraz gorączka zakupów już ustała, jest jednak za wcześnie, by stwierdzić, jak epidemia odbije się na bilansie handlu i na producentach.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Przemysł spożywczy
Amerykańska firma ma nakarmić rosyjskie wojsko. Kreml skonfiskował ją za rzekome przekręty
Przemysł spożywczy
Eksport szansą dla producentów mocnych alkoholi
Przemysł spożywczy
Kryzys ryżowy: Japonia uwalnia rezerwy strategiczne najważniejszego produktu żywnościowego
Przemysł spożywczy
Drogie jajka na Wielkanoc? Amerykanie mają pomysł: malują jak pisanki kartofle i cebulę
Przemysł spożywczy
Hakerzy uderzyli w rosyjską wódkę. Stanęła produkcja i sprzedaż