Czy Polska Wódka podbije Chiny?

Wartość eksportu czystej wódki z Polski do Chin to w 2020 r. 1,6 mln zł. Ale jest szansa, że to się zmieni. Marka Polska Wódka będzie chroniona w Państwie Środka.

Aktualizacja: 04.02.2021 06:17 Publikacja: 03.02.2021 21:00

Czy Polska Wódka podbije Chiny?

Foto: Bloomberg

Unia Europejska wyraziła zgodę na umowę UE–Chiny, która będzie chronić 100 europejskich produktów z oznaczeniami geograficznymi w Chinach i 100 chińskich z takimi oznaczeniami w UE. Wśród chronionych w Chinach produktów z oznaczeniami geograficznymi znalazła się Polska Wódka, a także m.in. Cava, Porto, Champagne, Ouzo, Feta, Irish Whiskey, Rioja, Brandy de Jerez, Scotch Whisky.

– Polska Wódka została włączona do grona pierwszych 100 europejskich chronionych oznaczeń geograficznych, które będą chronione na terenie Chin. To ogromny rynek i duża szansa dla producentów Polskiej Wódki – mówił w środę w czasie konferencji prasowej poświęconej umowie Michał Rzytki, dyrektor departamentu jakości żywności i bezpieczeństwa produkcji roślinnej w Ministerstwie Rolnictwa.

119 zł za rok czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Przemysł spożywczy
Bacardi przegrywa z Kubą walkę o Havana Club
Materiał Promocyjny
Gospodarka natychmiastowości to wyzwanie i szansa
Przemysł spożywczy
Owady w pieczywie mogą przestać być skandalem. Bruksela legalizuje larwy mącznika
Przemysł spożywczy
Jemy coraz więcej miodu, potrzebny import z Ukrainy. Dane Polskiej Izby Miodu
Przemysł spożywczy
Szampan mniej popularny na świecie, ale koniak nadal w modzie
Materiał Promocyjny
Suzuki Vitara i S-Cross w specjalnie obniżonych cenach. Odbiór od ręki
Przemysł spożywczy
Kolejne trunki w wersji bezalkoholowej?
Materiał Promocyjny
Wojażer daje spokój na stoku